رییس کمیته ایمنی شورای شهر: دستگاه‌های جدید زباله‌سوز چینی آلودگی ایجاد نمی‌کند
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر با اشاره به رایزنی تیم مدیریت شهری با سرمایه‌گذاران چینی برای خرید و واردات دستگاه‌های زباله‌سوز گفت: این دستگاه‌ها هیچ‌گونه آلودگی در شهر ایجاد نمی‌کند.

به گزراش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی بابایی روز شنبه در رابطه با سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین و پیگیری برای خرید و واردات دستگاه‌های زباله‌سوز با پشتیبانی مالی چینی‌ها، اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌ای که در حوزه محیط‌زیست وجود دارد شورای شهر از خرید این دستگاه‌ها استقبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم تهران در حوزه محیط زیست تعیین تکلیف زباله‌های شهر است، یادآور شد: بخش عمده‌ای از زباله‌های تهران غیرقابل بازیافت هستند و بهترین روش این است که با تکنولوژی نوین در دستگاه‌های زباله سوز، سوزانده شوند و انرژی تولید کنند.

بابایی با بیان اینکه این دستگاه‌ها بر اساس شاخص‌های جدید ساخته شده است، تاکید کرد: با توجه به فیلترهایی که در دستگاه‌ها زباله‌سوز تعبیه شده، هیچ گونه آلودگی برای شهر ایجاد نخواهد کرد.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های زباله‌سوز با فناوری‌های جدید در پایتخت، حرکت نوینی است تا دفن زباله از این مسیر به صفر برسد.

بابایی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر خرید دستگاه زباله‌سوز از چین اجرایی شود و مردم شاهد اثربخشی این دستگاه‌ها در بهبود وضعیت زیست‌محیطی در سطح شهر باشند.

چندی پیش شهردار تهران و برخی مدیران حوز شهری سفری به پکن داشتند که زاکانی پس از پایان این سفر خبر داد که قراردادی برای خرید دستگاه زباله سوز با طرف چینی به امضا رسیده است.

وی گفت: ۲ شرکت در گذشته شناسایی شده بودند که در سفر خود از این شرکت‌ها بازدید کردیم و به این رسیدیم که این قابلیت را دارند که دستگاه‌های زباله سوز را در شهر مستقر کنند.

به گفته زاکانی، این دستگاه ها با حداقل آلودگی و برابر نیمی از استاندارد اروپا و چین، زباله را به انرژی تبدیل می‌کند و از طرفی دیگر شیرابه تولید شده را تصفیه می‌کنند. دستاوردهای این دستگاه ۷۰ برابر دستگاه زباله‌سوز تهران است.

شهردار تهران اضافه کرد: قرار شده که چین سرمایه‌گذاری کند و مابه ازای آن برق از تهران بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha