لزوم دو «اقدام ضربتی» کشورهای اسلامی علیه صهیونیست‌ها؛ قطع ارسال سوخت و روابط دیپلماتیک

تهران-ایرنا- کاردار پیشین ایران در عربستان با بیان اینکه نشست امروز سران کشورهای اسلامی در یک برهه خاص برگزار می‌شود و «باید پاسخگوی افکار عمومی کشورهای مسلمان باشد» اظهار داشت: باید یک اقدام خاص و ضربتی در راستای جلوگیری از جنایت رژیم صهیونیستی انجام شود، لذا برگزاری نشست کشورهای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهمیت برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض با توجه به وضعیت اسفبار غزه و تداوم نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: پس از گذشت یک ماه از نسل کشی و جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متاسفانه هنوز شاهد سکوت مجامع بین‌المللی هستیم.

وی با بیان اینکه افکار و احساسات مردم در جهان با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی خدشه‌دار شده است، گفت: برگزاری اعتراضات گسترده در کشورهای غربی و سایر نقاط جهان علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی نشان دهنده تحت فشار بودن این رژیم است.امروز شاهد گرفتار شدن رژیم صهیونیستی تحت فشار افکار عمومی جهان هستیم.

سفیر پیشین ایران در اردن تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نتوانسته دستاوردهای نظامی و میدانی چندانی هم در یک ماه گذشته داشته باشد و تلفات زیادی را هم تا به امروز متحمل شده است.

دستمالچیان تاکید کرد: نشست امروز سران کشورهای اسلامی در یک برهه خاص برگزار می‌شود و «باید پاسخگوی افکار عمومی کشورهای مسلمان باشد». با توجه به اینکه باید یک اقدام خاص و ضربتی در راستای جلوگیری از جنایت رژیم صهیونیستی انجام شود برگزاری چنین نشستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برقراری «آتش بس فوری» اولویت نشست سران کشورهای اسلامی است

وی با بیان اینکه برقراری آتش بس جهت جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی و باز شدن مسیرهای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه که تحت محاصره شدید و تحریم یکماهه غذا، آب، دارو و سوخت قرار دارند در اولویت نشست سران کشورهای اسلامی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر کشورهای اسلامی و با استفاده از فرصت فراهم شده در دیدارهای دوجانبه رئیس جمهور با سران کشورهای تاثیرگذار حاضر در نشست امروز در ریاض، در راستای حمایت از مردم غزه گام برمی‌دارند و «امیدواریم که خروجی این نشست درخواست آتش بس فوری باشد».

قطع روابط دیپلماتیک و ارسال سوخت «ـاقدام ضربتی» کشورهای اسلامی علیه صهیونیست‌ها

کاردار پیشین ایران در عربستان گفت: حتماً جمهوری اسلامی ایران در این نشست رایزنی های دیپلماتیک قوی و مهمی را با سران کشورهای اسلامی برای «قطع ارتباطات دیپلماتیک کشورهای اسلامی با رژیم صهیونستی و قطع ارسال سوخت و سایر اقلام به آن رژیم». انجام خواهد داد تا با ایجاد همدلی میان سران کشورهای اسلامی، خروجی این نشست را به سمتی ببرد که به راه حلی جهت جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی منتهی شود.

کشورهای اسلامی باید سیاست تنش زدایی را در منطقه دنبال کنند

دستمالچیان بیان داشت: با توجه به وضعیت اسف‌باری که در غزه پس از گذشت یک ماه از حملات مستمر و نسل کشی رژیم صهیونیستی شاهد هستیم، امیدواریم که «بیانیه پایانی نشست» امروز در ریاض بسیار قوی و محکم صادر شود تا بیش از پیش شاهد اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کمک سایر کشورهای اسلامی باید «سیاست تنش زدایی را در منطقه دنبال کنند» تا بیش از پیش آتش جنگ گسترده نشود، خاطرنشان کرد: در صورت گسترش جنگ، آتش آن می‌تواند کل منطقه و جهان را بسوزاند و به همین دلیل است که باید سیاست تنش زدایی را بیش از پیش دنبال کرد و اجازه نداد که نتانیاهو و کابینه افراطی آن به اهداف شوم خود دست یابند.

به گزارش ایرنا، اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی امروز به میزبانی رئیس دوره‌ای این سازمان در ریاض عربستان برگزار می شود که این مهم نیز با پیگیری های مستمر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و با توجه به وضعیت نگران کننده مردم غزه متعاقب حملات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیش از یک ماه گذشته حاصل شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این ارتباط و پیش از عزیمت به عربستان نیز اظهارداشت: رئیس جمهور با استفاده از این فرصت، پیشنهادات مهمی را برای توقف جنایات جنگی نسل کشی، ارسال مستمر کمک‌های انسان دوستانه، مقابله با کوچ اجباری و توجه به این نکته که مقاومت و جنبش آزادی‌بخش حماس یک حرکت آزادی‌بخش فلسطینی است، را مطرح می کند.

پیش از این نیز، نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان برگزار شد که در آن نشست هم وزیر امور خارجه ایران و چندین کشور دیگر تاثیرگذار اسلامی حضور داشتند و در حاشیه نشست با یکدیگر در خصوص چگونگی مواضعی متحد و منسجم در حمایت از فلسطین به گفتگو پرداختند.

گفتنی است، تحرکات متنوع و گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز و تا به امروز نیز با جدیت و در سطحی عالی پیگیری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha