۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85287301
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سهمیه آرد نانوایی‌های ملایر افزایش یابد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر خواستار افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های این شهرستان شد و گفت: سهمیه آرد باکیفیت باید بر اساس سرانه جمعیتی و تعداد نانوانی‌های این شهرستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز شنبه در همایش تخصصی و آموزشی نانوایان شهرستان ملایر اظهار داشت: مسایل و مشکلات نانوایی‌های این شهرستان به صورت مرتب در جلسات شورای آرد و نان بررسی و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان (نانینو) در دولت سیزدهم، افزود: با توجه به اینکه نانوایی‌ها بیش از ۴۰ سال با یک روش سنتی آرد دریافت می‌کنند، بنای دولت سیزدهم بر هوشمندسازی روند مدیریت توزیع یارانه‌ای آرد و نان بود که به خوبی به مرحله اجرا درآمد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه نانوایی‌ها طبق سیستم جدید باید آموزش‌های لازم را در خصوص سامانه نانینو فرا گیرند، بیان کرد: این سامانه به مصلحت حوزه آرد و نان است و نیاز به اصلاحاتی دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه بعضا سهمیه آرد ملایر با چند روز تاخیر می‌رسد، بر لزوم اصلاح این روند تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه حمل و نقل آرد مشکل داریم و در تمام سال‌های گذشته شرکت‌های حمل و نقل آرد با انصاف عمل نکردند و بارها تذکرهای لازم را دادیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ نان یکی از مهمترین درخواست‌های نانوایان است، خطاب به نانوایان گفت: استاندار همدان پیگیر این موضوع است، ما نیز این خواسته شما را پیگیری می‌کنیم، به گونه‌ای که هم رضایت مردم و هم رضایت شما جلب شود.

معاون استاندار همدان نظام‌بخشی بیشتر به حوزه آرد و نان و نانوایی‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از نانوایی‌های این شهرستان اجاره‌ای هستند، آرد یارانه‌ای به دست آنها نمی‌رسد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مسایل و مشکلات نانوایان را می‌دانیم و به جد پیگیر حل آنها هستیم، افزود: نانوایان یک ماموریت بسیار مهم، جدی و اثرگذار را در شهرستان ملایر عهده‌دار هستند و کار آنها به عنوان تامین قوت قالب، جزء واجبات مردم است و باید در این حوزه تغییر و تحول ایجاد کنند.

وی به حساسیت بالا و سختی کار نانوایی‌ها اشاره کرد و به نانوایان این اطمینان خاطر را داد که مشکلات و مطالبات صنفی شما را تا حد توان و از مسیر قانون پیگیری و رفع خواهیم کرد.

فرماندار ویژه ملایر همچنین از تعهد، تعصب و غیرت نانوایان در تامین نان بر سر سفره مردم و جلب رضایت‌مندی مردم قدردانی کرد و گفت: کار شما مقدس است و زحمات و تلاش‌های نانوایان با هیچ زبانی قابل وصف نیست، چراکه مجدانه پای منافع مردم هستند.

اسماعیلی بر لزوم تکرار جلسات آموزشی برای نانوایان تاکید و خطاب به نانوایان اظهار داشت: شما به عنوان بزرگان و موثرین جامعه و به واسطه اینکه در تامین نان مردم تعهد اخلاقی دارید، هرگونه مشکل و تخلفی را که مشاهده کردید، اطلاع دهید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کار نانوایی‌ها مستقیم روی جلب رضایت مردم اثر دارد و تعهد ما نیز نسبت به این واحدها پیگیری مسائل صنفی و جلب رضایت آنها است.

فرماندار ویژه ملایر فروش نان خارج از قیمت مصوب، افزودنی‌های غیرمجاز، رعایت نکردن ساعت کار، استراحت و تعطیلی و عدم رعایت کیفیت نان را از جمله تخلف‌های نانوایی‌ها عنوان کرد و خواستار بازرسی و نظارت هر چه بیشتر اداره جهاد کشاروزی، اتخادیه خبازان و اداره غله در این حوزه شد.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان، مسئول سامانه نانی‌نو، مسئول آرد و نان سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه خبازان به مسائل، مشکلات و مطالبات نانوایان شهرستان ملایر پاسخ داده شد.

در حال حاضر ۳۱۶ نانوایی در شهرستان ملایر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha