۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85287355
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

سه نقطه در بیرجند برای ساخت تقاطع غیر همسطح مشخص شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت تقاطع غیر همسطح در سه نقطه از شهر بیرجند ضروری است که حداقل در ۲ نقطه باید تا دهه فجر امسال عملیات اجرایی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: در شورای راهبری تصادفات استان اجرای تقاطع غیر همسطح در سه مکان ورودی مهرشهر، تقاطع بلوارهای پاسداران و شهید صیاد شیرازی و نیز چهارراه غفاری بیرجند پیشنهاد شد که اولویت بندی در این زمینه برعهده شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند قرار گرفت.

وی گفت: بنا به نظر شهرداری با توجه اینکه در بلوار پاسداران مطالعات اولیه انجام شده و تملک سخت نیست، اولویت اول ساخت تقاطع غیر همسطح است اما از نظر دیگر اعضای شورای ترافیک استان، مهرشهر اولویت بیشتری دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: استانداری آماده همکاری در این زمینه است ولی ابتدا باید اولویت اصلی انتخاب شود و با وجود گذشت یک سال و چهار ماه از آن زمان، هنوز اولویت در انجام این کار توسط شهرداری و شورای شهر بیرجند مشخص نشده است.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در شهر بیرجند، رفع مشکلات ترافیکی است که در این زمینه باید به ملاحظاتی چون انجام مطالعات، تملک اراضی مورد نظر و اعتبار مورد نیاز توجه شود.

عباس‌زاده گفت: به خاطر بخشی از مشکلات این موضوع از ۱۶ ماه قبل در شهرداری مانده و حتی از فرصت سفر رئیس جمهور هم نتوانستیم استفاده کنیم چون مصوبه و پروژه‌ای تعریف نشد.

اولویت اجرای تقاطع غیر همسطح تا ۱۰ روز آینده مشخص شود

وی تصریح کرد: فرماندار بیرجند تا ۱۰ روز آینده اولویت مورد نظر درخصوص اجرای تقاطع غیر همسطح در شهر بیرجند را مشخص کند و بعد از مشخص شدن اولویت در این زمینه، شهرداری باید طی چهار ماه باقیمانده تا دهه فجر، کار مطالعات را برای شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: با موافقت استاندار برای آغاز عملیات اجرایی یک یا ۲ تقاطع غیر همسطح از دهه فجر امسال و از محل اعتبارات تملک دارایی استان و با همکاری شهرداری بیرجند آمادگی داریم.

وی گفت: استانداری آمادگی دارد در سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هر یک از تقاطع‌های غیر همسطح بیرجند اختصاص دهد و با اختصاص همین مبلغ توسط شهرداری بیرجند، عملیات اجرایی تقاطع در دهه فجر امسال شروع می‌شود.

سه نقطه برای ساخت تقاطع غیر همسطح در بیرجند مشخص شد

عباس‌زاده همچنین گفت: درخصوص الحاق مهرشهر به شهر بیرجند هم باید مطالب جمع بندی شود تا حق و حقوق شهرداری نیز مدنظر قرار گیرد زیرا گره‌های ترافیکی و ایمنی رفت و آمد شهروندان بیش از اختلافات بین دستگاهی اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه تا بازه ۱۰ ساله باید بتوانیم بخشی از گره‌های ترافیکی شهر را حل کنیم تاکید کرد: ساخت تقاطع غیرهمسطح در مهرشهر هم ضرورت دارد لذا مطالعات آن باید تا قبل از دهه فجر انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: شهرداری باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند تا پروژه زیربنایی کلان برای مرکز استان اجرایی شود و هر نقطه‌ای که تا دهه فجر مطالعات ساخت تقاطع غیر همسطح در آنجا تکمیل شود، کلنگ‌زنی پروژه انجام خواهد شد و اعتبار لازم از سوی استانداری تخصیص می‌یابد.

انتخاب تقاطع براساس نیاز شهر باشد

فرماندار بیرجند هم در این نشست گفت: ساخت سه تقاطع غیر همسطح در بیرجند ضروری است ولی انتخاب آن باید براساس نیاز شهر باشد.

علی فاضلی فرد افزود: وضعیت ترافیکی در میدان قائم تبدیل به مطالبه عمومی شده لذا جایگاهی ندارد که الان برای تقاطع پاسداران بخواهیم تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها یک دسترسی برای مهرشهر وجود دارد عنوان کرد: از لحاظ پدافندی هم باید به این مسئله اولویت داد زیرا اگر اتفاقی برای پل مهرشهر بیفتد، دسترسی دیگر به این منطقه وجود ندارد.

فرماندار بیرجند گفت: مطالعات تخصصی ضرورت دارد اما اولویت اول برای ساخت تقاطع غیر همسطح مهرشهر است.

همچنین در این جلسه بازنگری طرح جامع ترافیک شهر بیرجند با حضور ویدئوکنفرانسی مشاور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این بازنگری و مطالعات آن تا پایان سال به اتمام برسد تا از اوایل سال آینده برای تصویب به وزارت کشور ارسال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha