۲۹۸ میلیارد ریال برای رفع تنش‌ آبی در روستاهای تربت‌جام هزینه شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح محرومیت‌زدایی حوزه آب شرب در ۱۹ روستای شهرستان تربت‌جام در حال اجرا است و تاکنون ۲۹۸ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سهم شهرستان تربت جام از کل منابع طرح محرومیت زدایی حوزه آب ۶۴۶ میلیارد ریال است، افزود: این طرح اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ساخت مخزن با حجم هزار و ۸۲۰ مترمکعب، حفر ۲ حلقه چاه، اجرای ۵۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و نصب ۲۰۰ انشعاب از تعهدات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در روستاهای محروم تربت جام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در پی حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در شهر تربت جام، افزایش توان تولید آب به ۳۳۹ لیتر برثانیه و همچنین همراهی مشترکان، تابستان امسال با موفقیت سپری شد.

وی ادامه داد: در شهرستان تربت جام پنج شهر و ۱۲۵ روستا با ۷۱ هزار مشترک تحت پوشش آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار دارند.

امامی بیان داشت: برخورد با انشعابات غیرمجاز و پمپ های نصب شده مستقیم بر روی شبکه از سیاست های این شرکت در حوزه مدیریت مصرف و شبکه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

این شهرستان که از شرق با کشور افغانستان هم مرز است، ۷۱ هزار مشترک آب شهری و روستایی دارد و پنج شهر تربت جام، نصرآباد، سمیع آباد، احمدآباد صولت و نیل‌شهر و نیز ۱۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش خدمات اداره آبفا قرار دارند.

خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح های آب‌رسانی روستایی و طرح جهاد آب‌رسانی است که از اسفند سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

در این استان ۱۲۱ روستای کم آب و بی آب در بخش نخست و ۷۷۰ روستا هم در بخش دوم طرح محرومیت زدایی دولت با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از فهرست تنش آبی خارج خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha