۱۵۳ داوطلب بوشهری ورود به مجلس تایید صلاحیت شدند

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از ۲۶۴ داوطلبی که اقدام به ثبت نهایی در سامانه مرتبط با انتخابات وزارت کشور برای ورود به مجلس شورای اسلامی کرده بودند، ۱۵۳ نفر تایید شدند.

به گزارش ایرنا، "اکبر پورات" روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان بوشهر اظهار کرد: در مرداد ماه امسال، ۴۹۴ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر اقدام به پیش ثبت نام کرده بودند که در نهایت، ۲۶۴ ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

وی افزود: بر اساس آمارها، در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۷۸ نفر، در حوزه دشتسان ۹۱ نفر، در حوزه دشتی و تنگستان ۱۰۰ نفر و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۲۵ نفر پیش ثبت نام کرده بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: آمارهای نهایی نشان می دهد که به ترتیب در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۹۳ نفر، دشتستان ۴۹ نفر ، دشتی و تنگستان ۵۲ نفر و کنگان ، دیر، جم و عسلویه ۷۰ نفر اقدام به ثبت نام نهایی کرده اند.

پورات ادامه داد: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم از ۹۳ داوطلب، ۶۰ نفر تایید، پنج نفر عدم تایید، ۲۰ نفر عدم احراز صلاحیت و هشت نفر هم انصراف داده‌اند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه دشتستان از ۴۹ نفر داوطلب، ۲۴ نفر تایید، ۶ نفر عدم تایید، ۱۸ نفر عدم احراز صلاحیت شد و یک نفر هم انصراف داده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان از ۵۲ داوطلب، ۳۳ نفر تایید، ۹ نفر عدم تایید و ۱۰ نفر هم عدم احراز صلاحیت شده است.

پورات بیان کرد: در حوزه انتخابیه کنگان، عسلویه، جم و دیر از ۷۰ داوطلب ۳۶ نفر تأیید، ۲ نفر عدم تأیید و ۳۰ نفر هم عدم احراز صلاحیت شده و ۲ نفر هم انصراف دادند.

وی بیان کرد: امسال ۴۳۱ نفر شامل ۴۰۹ نفر مرد و ۲۲ نفر زن به عنوان معتمدین اجرایی حضور دارند که در بین این افراد وکیل دادگستری، پزشک، کشاورز، استاد دانشگاه، روحانی، فرهنگی و کارمند دیده می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: تحصیلات هفت نفر از این افراد دکتری، ۶۴ نفر کارشناس ارشد، ۱۶۴ نفر لیسانس،۴۲ نفر فوق دیپلم، ۶۰ نفر دیپلم، ۱۳ نفر زیر دیپلم ، ۷۳ نفر درس خارج و هشت نفر سطح یک حوزه هستند.

پورات گفت: داوطلبانی که به روند عدم تایید و یا عدم احراز صلاحیت خود اعتراض دارند می توانند از تاریخ ۲۱ آبان لغایت ۲۴ آبان ماه از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰ به شکل غیرحضوری و از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی قسمت میز خدمت شورای نگهبان - سامانه داوطلب شکایت خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: تاکنون پنج جلسه با ۶۶ طرح و برنامه به‌منظور برگزاری انتخابات در استان بوشهر انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: تمامی فرمانداری های استان به شبکه فیبر نوری متصل هستند و از ۱۱ بخشداری این استان تاکنون چهار بخشداری دارای فیبر نوری و مابقی نیز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، به زودی به شبکه فیبر نوری وصل می شوند.

پورات در خصوص رد صلاحیت برخی افراد توسط هیات‌های اجرایی گفت: با توجه به تغییر قانون انتخابات، برخی داوطلبین قادر به تهیه اسناد مهمی از جمله سوابق اجرایی و مدرک تحصیلی در موعد مقرر نشده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در خصوص آخرین زمان نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکنون چهار نفر برای حوزه استان بوشهر که یک کرسی در این مجلس دارد نام نویسی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha