استاندار کرمانشاه در اورامانات: به دنبال جلسات تشریفاتی نیستیم

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با سفر به منطقه اورامانات در جمع معتمدان و بزرگان کُرد جوانرود گفت که این خطه شمال غرب استان برای توسعه و پیشرفت نیازمند همراهی و همکاری هر چه بیشتر مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی روز شنبه در دوازدهمین سفر شهرستانی خود در فرمانداری جوانرود که علاوه بر مدیران دستگاههای اجرایی استان کرمانشاه و مسوولان محلی، شماری از بزرگان و معتمدان منطقه نیز حضور داشتند، افزود: جوانرود یکی از جذابیت‌های خوب استان کرمانشاه است و می‌تواند فردایی بهتر از امروز داشته باشد که با همگرایی عمومی میسر است.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات عنوان شده در این جلسه نیازمند تلاش جمعی مضاعف هستیم، افزود: نشست با بزرگان جوانرود یک جلسه تشریفاتی نیست بلکه برای توسعه و آبادانی شهرستان به کمک همه عزیزان نیاز است.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به یکی از حاضران مبنی بر گرانی و کمبود خانه در شهر جوانرود گفت: باید نیاز واقعی مردم به مسکن را تامین کنیم، البته بالابودن قیمت مسکن در جوانرود به رونق یافتن شهر هم مربوط می‌شود.

صحرایی اظهار کرد: در داخل شهر جوانرود امکان ایجاد بوستان و مدرسه به دلیل تراکم واحدهای مسکونی وجود ندارد اما می‌توانیم با نگاه خیرخواهانه، نیکوکاران را پای کار بیاوریم و در مناطق پرتراکم شهر مدرسه بسازیم، انتظار می رود دولت و ملت برای رفع مشکلات همکاری کنند.

وی افزود: در چارچوب ضوابط و قوانین فرصت‌هایی وجود دارد که می توان سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی مفید را در سطح منطقه ترویج داد، لازم است بزرگان و متخصصان جوان برای حل مشکلات شهرستان جوانرود پیشنهادات خود را ارایه دهند.

وی در مورد مشکل آب جوانرود گفت: حدود ۵۰۰ روستای استان کرمانشاه (به دلیل خشکسالی) تنش آبی دارند و این مساله یک دغدغه جدی است لذا باید با تدابیر دیده شده در یک برنامه زمان بندی منطقی آثار این مشکل را کاهش داد.

صحرایی با بیان اینکه جوانرود می‌تواند بسیار پررونق‌تر از وضعیت کنونی باشد، خطاب به معتمدان حاضر در جلسه گفت: دغدغه‌ها و مطالب عنوان شده شما در شورای اداری امروز شهرستان مطرح خواهد شد و برای حل آنها مصوباتی به تصویب خواهد رسید که در زندگی مردم شهرستان اثرگذاری مفید داشته باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بعد از ناآرامی های سال گذشته جوانرود یک فرماندار کُرد بومی از دل مردم برای شهرستان انتخاب شد که این روشن‌ترین پیام دولت رییسی به مردم شهرستان (برای توجه و توسعه منطقه) است.

صحرایی افزود: بهترین دلیل برای اینکه دولت مردم سالاری خود را به مردم نشان دهد این است که فرماندار شهرستان جوانرود یک جوان بومی خدمتگزار منطقه باشد.

وی یادآوری کرد: به برکت انقلاب اسلامی حاکم بر سرنوشت خود شدیم و روالی طراحی شده که مسوولان از دل مردم انتخاب شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: به عنوان یک انسان و مسلمان وظیفه انسانی و اسلامی ما این است که نسبت به سرنوشت برادرانمان در دنیا از جمله فلسطین مظلوم بی‌تفاوت نباشیم.

صحرایی افزود: مردم غزه روزهای سختی را سپری می‌کنند و موظفیم انزجار خود را نسبت به خباثت‌ صهیونیست ها اعلام کنیم و امیدوارم بزودی شاهد پیروزی فلسطینی‌ها بر ظلم باشیم.

به گزارش ایرنا، سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدیدی انجام و مشکلات و دغدغه های اصلی هر شهرستان با حضور معاونان استاندار، مدیران استان و شهرستان و صاحب نظران آن حوزه بررسی و پیگیری می‌شود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha