۷۵ درصد داوطلبان کرمانی انتخابات مجلس در هیات اجرای تایید صلاحیت شدند

کرمان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: از ۶۴۵ داوطلب ثبت نام قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان، ۴۸۲ نفر معادل ۷۵ درصد تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش ایرنا، رحمان جلالی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۶۴۵ نفر افراد ثبت نام شده قطعی، ۱۲۸ نفر در هیات های اجرایی عدم تایید صلاحیت شدند، هفت نفر انصراف دادند و صلاحیت ۲۸ نیز احراز نشد.

وی ادامه داد: متقاضیانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز و یا تایید نشده از فردا یکشنبه ۲۱ آبان به مدت ۲ روز می توانند دلایل عدم تایید یا احراز نشدن صلاحیت خود را صورت کتبی دریافت کنند و پس از اعتراض کتبی هیات های اجرایی نیز موظفند به مدت چهار روز پاسخ داوطلب را به صورت کتبی اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: همچنین داوطلبانی که نسبت به نتیجه اعلام شده صلاحیت خود شکایت دارند می توانند از روز یکشنبه ۲۱ تا ۲۴ آبان به مدت چهار روز شکایت خود را در سامانه وزارت کشور همراه با مدارک بارگذاری کنند.

تمام نمایندگان فعلی استان تایید صلاحیت شده اند

وی با اشاره به اینکه تمامی نمایندگان فعلی مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند تصریح کرد: بیشترین دلیل احراز نشدن صلاحیت داوطلبان مربوط به نقص مدارک و ارائه گواهی سابقه ای است که باید به هیات های اجرایی ارائه می دادند.

جلالی اظهار داشت: بیشترین مورد ثبت نامی مربوط به حوزه کرمان و راور در استان کرمان بود که از تعداد ۱۸۷ نفر ثبت نام شده ۱۵۶ نفر معادل ۸۳ درصد تایید شدند.

وی تاکید کرد: هیات بررسی تبلیغات انتخابات به ریاست استاندار کرمان برای ریل گذاری و ایجاد سازوکارها و برنامه ریزی ناظر بر فضای تبلیغاتی انتخابات شکل گرفته است.

برخورد یا پخش کنندگان شایعات انتخاباتی

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به انتشار برخی شایعات در مورد تایید یا رد صلاحیت کاندیداها بیان کرد: با کسانی که افکار عمومی را با هر عنوانی و هر قصد و غرضی جریحه دار می کنند، توسط ستاد انتخابات استان و دستگاه قضایی طبق قانون برخورد لازم می شود.

وی تصریح کرد: تمامی موارد و اطلاعات مربوط به تایید و یا عدم تایید داوطلبان از طریق مبادی قانونی و ذیربط به صورت رسمی و رسانه ها به اطلاع عمومی می رسد لذا مردم به شایعات توجه نکنند.

جلالی تاکید کرد: داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز باید به قانون جدید انتخابات پایبند باشند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همراه با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha