ساکنان مناطق کم برخوردار مهاباد صاحب کتابخانه عمومی شدند

مهاباد - ایرنا- کتابخانه عمومی پرتو دانش در محله کمتر برخوردار «باغ شایگان» مهاباد در آستانه هفته کتاب و با هدف ارتقای شاخص های مطالعه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی روز شنبه در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه عمومی پرتو دانش در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در منطقه کم برخوردار مهاباد راه اندازی و در اختیار علاقمندان این محله قرار گرفته است.

خدیجه معصومی بیان کرد: با توجه به نزدیکی ۲ کتابخانه عمومی در مرکز شهر، انتقال این کتابخانه به محله کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت و با کمک شهرداری این فضا فراهم شد.

ساکنان مناطق کم برخوردار مهاباد صاحب کتابخانه عمومی شدند

وی با بیان اینکه توسعه فضای مطالعه جزء اولویت های فرهنگی آذربایجان غربی است، ادامه داد: ۲۳ مصوبه در سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی مربوط به کتابخانه های عمومی بوده که از این تعداد ۱۳ مصوبه تحت عنوان احداث کتابخانه عمومی در مناطق کم برخوردار به تصویب رسیده که در حال برنامه ریزی و احداث هستیم.

رییس اداره کتابخانه عمومی مهاباد هم در این مراسم با بیان اینکه برای راه اندازی این کتابخانه یک میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این کتابخانه دارای ۲۳ هزار عنوان در قالب ۲۵ هزار نسخه بوده است.

حسن سالاری با اشاره به اینکه کتابخانه پرتو دانش دارای ۷۰۰ عضو فعال است، اضافه کرد: هم اکنون سه کتابخانه عمومی در سطح شهرستان فعال بوده که به ۶۴ هزار عنوان کتاب در قالب ۸۵ هزار نسخه مجهز است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha