بشار اسد: غرب چتر حمایت اسرائیل برای کشتار است/ اشغالگری ریشه مشکلات منطقه

تهران - ایرنا – "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در دیدار با همتای عراقی خود در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره غزه در شهر ریاض پایتخت عربستان تأکید کرد: آنچه ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را تشویق می کند، همدستی غرب با این رژیم است که انواع جنایت و ویرانی در نوار غزه را توجیه می کند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از منابع عربی، رییس جمهور سوریه افزود: غرب و در راس آن آمریکا ابزارهای حمایتی را برای رژیم اسرائیل فراهم می کنند تا به کشتار روزانه (فلسطینیان) کمک کند؛ غرب همچنین در کنار این اقدام خود، پوشش و چتر سیاسی برای کشتارهای روزانه زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی را که در حد نسل کشی است، فراهم می کند.

اسد همچنین با اشاره به غاصب بودن رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: غصب کردن حق سرزمین فلسطینیان و کشور آنها از سوی رژیم صهیونیستی و اشغال بخشی از اراضی سوریه و لبنان، عامل اصلی و دائمی همه مشکلات منطقه است.

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق نیز به نوبه خود با بیان مطابقت دیدگاه های بغداد و دمشق در قبال جنگ نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در غزه و بقیه سرزمین های فلسطینی راه افتاده، بر ضرورت توقف آن و تضمین حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه اعلام کرد: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در (امروز شنبه) گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود، می باشد.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha