۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85287586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال یک هزار و ۶۱۵ زن سرپرست خانوار در لرستان

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبر: 85287586
اشتغال یک هزار و ۶۱۵ زن سرپرست خانوار در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: توانمندسازی و اشتغال یک هزار و ۶۱۵ زن سرپرست خانوار استان لرستان در دولت سیزدهم در قالب چهار طرح انجام شد.

فریبا ولی پوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در این استان ۸۵۰ زن سرپرست خانوار که زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند و دارای فرزندان زیر۲۰ سال هستند، شناسایی شده که این افراد در طرح های حمایتی درمانی دندانپزشکی، سونوگرافی و ارجاع به پزشکان متخصص و ضرورت های بهداشتی درمانی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اساس توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار ارایه آموزش های لازم برمبنای علاقمندی و استعداد این افراد است، اظهار داشت: در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و تامین اعتبار مورد نیاز در راستای اشتغالزایی این افراد وسایل و تجهیزات مورد نیاز جهت اشتغال پایدار این افراد در زمینه خیاطی، قالیبافی، مشاغل خانگی و بسته بندی تامین شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد این طرح انجام شده و ظرف ۲ ماه آینده اعتبارات لازم جهت تکمیل این طرح تخصیص خواهد یافت و اشتغالزایی ۸۵۰ زن سرپرست خانوار فاقد پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

ولی پوری گفت: همچینی در قالب تفاهم نامه ای ۷۰۰ نفر از زنان بی سرپرست و بدسرپرست و دختران مجرد قطعی در سطح استان با محوریت شهرستان دلفان در دوره های آموزشی خیاطی، قالیبافی، گلیم بافی و چلنگری شرکت کردند که براساس تفاهم نامه این افراد علاوه بر آموزش های رایگان گواهینامه های مربوطه را نیز کسب می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات این تفاهم نامه پایداری اشتغال ۲ ساله و رسیدن به استقلال اقتصادی این افراد است عنوان کرد: این افراد در کارگاه شهری و روستاهای دلفان با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و دریافت مواد اولیه مورد نیاز محصولاتن خود را تولید و به کارآفرینان به فروش می رسانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: همچنین درقالب اجرای طرح های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان امسال ۴۰ نفر در شهرستان های کوهدشت، ازنا، چگنی در کارگاه های بسته بندی میوه خشک، خیاطی و تولید محصولات خانگی اشتغال دارند.

ولی پوری با اشاره اجرای طرح توانمندسازی زنان بهبود یافته از اعتیاد با استفاده از اعتبارات معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در این راستا با تامین اعتبارات مورد نیاز استان ۲۵ زن بهبود یافته از اعتیاد توسط بهزیستی استان شناسایی و در کارگاه های قلاب بافی و خیاطی با کسب مهارت های لازم و دریافت گواهینامه به اشغال پیدار دست یافتند.

وی همچنین در سال ۱۴۰۰ با همکاری فنی و حرفه ای استان به ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار این استان آموزش های لازم جهت توانمندسازی و کسب مهارت ارایه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha