نماینده پارلمان اروپا: کشتار فلسطینی‌ها نسل کشی از سوی اروپا نیز هست

تهران- ایرنا- "کلر دالی" نماینده ایرلندی پارلمان اروپا اعلام کرد که کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل با تسلیحات آمریکایی و اروپایی، نه تنها نسل کشی توسط اسرائیل، بلکه نسل کشی از سوی اروپا نیز به شمار می رود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، "کلر دالی" نماینده پارلمان اروپا امروز/شنبه در حساب ایکس خود با اعلام اینکه "اسرائیل یک ماه را صرف ویرانی غزه و پر کردن خیابان‌ها با خون کودکان فلسطینی کرده است، نوشت: "این فقط نسل کشی اسرائیل نیست. بلکه نسل کشی اروپایی ها نیز به حساب می آید."

این نماینده ایرلندی در انتقاد به سیاست "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ادامه داد: با تسلیحات آمریکایی و اروپایی و نیز حمایت آمریکا و اروپا از اسرائیل. فون درلاین هنوز نمی‌تواند کمله «آتش بس» را ادا کند".

او همچنین ویدئویی از سخنرانی خود در جلسه روز چهارشنبه پارلمان اروپا منتشر کرد که در آن از "دولت آپارتاید اسرائیل" به دلیل ارتکاب "نسل کشی"، گرسنگی کشیدن مردم غزه، بمباران بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، خبرنگاران و مسیرهای بشردوستانه انتقاد کرده بود.

دالی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر جان باختند. از هر ۲۰۰ نفر مردم غزه یک نفر کشته می‌شود. طی یک ماه در هر ۱۰ دقیقه یک بار یک کودک فلسطینی سلاخی می‌شود و پاسخ فون در لاین به این قبرستان برای کودکان این است که به اسرائیل بگوید از (کشتار) غیرنظامیان اجتناب کند.

وی همچنین بیان کرد: شما حتی نمی‌توانید خواستار توقف این کشتارها شوید و حتی نمی‌توانید به آتش بس دعوت کنید. خوب، البته که نمی‌توانید. زیرا این جنایات علیه بشریت با سلاح های شما و به نام شما انجام می‌شود.

رژیم صهیونیستی همچنان به حملات زمینی و هوایی به نقاط مختلف غزه از جمله بیمارستان‌ها، ساکنین و مساجد حمله می‌کند. دست کم ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۴ هزار و ۵۰۶ کودک و ۳ هزار و ۲۷ زن در این حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به غیر از شمار بالای تلفات و تعداد زیادی از بی‌خانمان‌ها، به دلیل محاصره غزه، منابع اولیه برای ۲.۳ میلیون ساکن این منطقه رو به پایان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha