حماس: اهرم‌های عربی و اسلامی برای توقف بمباران غزه بکار گرفته شود /ضرورت ورود کمک و سوخت

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، طی بیانیه ای خواستار بکارگیری اهرم قدرت عربی و اسلامی با هدف توقف تجاوزات به غزه شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنبش حماس در این بیانیه از سران اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در ریاض درخواست کرد که تمام اهرم‌های قدرت عربی و اسلامی را برای توقف بمباران غزه با تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا به کار گیرند.

حماس در این بیانیه همچنین خواستار تشکیل کمیته‌های پزشکی، انسانی و پارلمانی برای وارد کردن کمک و سوخت به غزه و به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی شد.

این بیانیه در حالی صادر شده که ریاض امروز میزبان نشست اضطراری مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت تحولات فلسطین و جنگ غزه است.

وزارت خارجه عربستان جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی- اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض طی امروز (شنبه) گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد ،به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر و مهار تبعات آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha