۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85287705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات گروه‌های راست‌افراطی در لندن به خشونت کشیده شد

لندن – ایرنا – تظاهرات اعضای وابسته به گروه‌های راست افراطی و فاشیست در مرکز لندن و در آستانه برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین به خشونت کشیده شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از لندن، شرکت کنندگان ابتدا با سردادن شعارهای نژادپرستانه تلاش می‌کردند تا خود را به «سنوتاف»، سازه‌ای نمادین مقابل ساختمان دفتر نخست وزیر انگلیس که یادآور قربانیان جنگ‌های جهانی است نزدیک کنند، اما با دخالت نیروهای پلیس کار به درگیری کشید.

شماری از معترضان که با نقاب صورت خود را پوشانده بودند به سمت ماموران پلیس اجسامی را پرت کردند تا خود را به «سنوتاف» برسانند؛ اما پلیس با استفاده از باتون آن‌ها را به عقب هدایت کرد. این نهاد امنیتی سپس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد متخلف شناسایی و با آن‌ها مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

گزارش‌ها حاکیست که این حرکت اعتراضی از سوی «تامی رابینسون» بنیانگذار یک تشکیلات راست افراطی موسوم به لیگ دفاعی انگلیس برنامه‌ریزی شده است که در چندین نوبت به دلیل جرائم نژادپرستانه بازداشت شد.

او پیشتر وعده داده بود که در اعتراض به راهپیمایی حامیان فلسطین در سالروز آرمیستیس، روزی که نیروهای متفقین و آلمان برای برقراری آتش‌بس در جنگ جهانی اول توافق کردند، تظاهرات می‌کنند.

بر اساس برنامه اعلام شده حامیان فلسطین تا ساعاتی دیگر در بزرگترین پارک لندن (هایدپارک) گردهم آمده و سپس به سفارت آمریکا راهپیمایی خواهند کرد. پیش‌بینی‌ها حاکی است که شمار شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی رکورد راهپیمایی‌های چند هفته اخیر را بشکند.

بر اساس گزارش‌ها یک هزار افسر پلیس اضافی برای تامین امنیت پایتخت انگلیس مستقر شده‌اند. این نهاد امنیتی پیشتر خواستار تعویق تظاهرات حامیان فلسطین شده بود؛ اما با مقاومت نهادهای حقوق بشری، مقامات لندن ناگزیر به عقب‌نشینی شده و به این ترتیب راهپیمایی طبق برنامه برگزار خواهد شد.

حامیان فلسطین با انتشار تصاویری از خشونت گروه‌های راست افراطی در شبکه‌های مجازی، به مقامات لندن از جمله وزیر کشور انگلیس که راهپیمایی حامیان فلسطین را نفرت انگیز نامیده بود، یادآوری می‌کنند که تظاهرات گروه‌های راست افراطی نماد بارز نفرت‌پراکنی و خشونت در جامعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha