محمود عباس: اسرائیل و حامیان آن مسئول کشتار کودکان و زنان هستند + فیلم

تهران-ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول کشتار در غزه هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «محمود عباس» در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض گفت: نیروهای رژیم اشغالگر نسل کشی بی‌سابقه‌ای را علیه مردم ما آغاز و از تمام خطوط قرمز عبور کرده اند.

وی افزود: رژیم اشغالگر بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم ما را در غزه کشته و زخمی کرده که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

عباس اضافه کرد: ملت ما در کرانه باختری مورد حملات تروریستی نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان تروریست هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: مردم آزاد جهان استانداردهای دوگانه ای که مردم ما قربانی یک جنگ نسل کشی شوند را نخواهند پذیرفت.

وی گفت: از شورای امنیت می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را برای توقف تجاوز به مردم ما بر عهده بگیرد. ما از شورای امنیت می‌خواهیم که برای توقف فوری این کشتارها تلاش کند و کمک‌ها و سوخت را به آنجا بیاورد.

عباس ادامه داد: راه‌حل‌های نظامی و امنیتی را نمی پذیریم چرا که این راه حل‌ها شکست خورده اند.

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه ای از برگزاری نشست عربی- اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha