۱۳۱ اثر به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رسید

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۱۳۱ اثر شامل ۴۵ نمایشنامه، ۶۴  نمایش صحنه‌ای و ۲۲ نمایش خیابانی به پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رسید.

به گزارش ایرنا مجید منادی روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول، این جشنواره ملی را از جشنواره‌های پایه و مهم خواند و اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره متناسب و درخور نام خوزستان و شهرستان دزفول برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد ملی در شهرستان دزفول گفت: برگزاری این چنین رویدادهای ثمرات و نتایجی برای استان در پی دارد که اگر برگزاری آن به درستی انجام شود نتایج و دستاوردهای آن رویداد از برگزاری خود رویداد با اهمیت‌تر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان تاکید کرد و گفت: کادرسازی، شناسایی استعدادها، تربیت نیروی اجرایی و هنری و اجرای کار تشکیلاتی منظم از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها به شمار می‌رود.

رویکرد محوری عامل مهم در جلوگیری از جشنواره‌زدگی

وی در ادامه، اولویت‌بندی، هدفگذاری و رویکرد محوری در رویدادها را عامل مهمی در جلوگیری از ایجاد جشنواره‌زدگی عنوان کرد و گفت: اگر برگزاری جشنواره‌های بدون هدف و دستاورد باشد می‌توان آن را جشنواره‌زدگی نامید اما وقتی برای آن اولویت و هدف مشخص شده و با رویکرد مشخص پیش ‌می‌رود نه تنها جشنواره‌زدگی محسوب نمی‌شود بلکه ثمرات خوبی را برای هنرمندان و حوزه فرهنگی استان در پی خواهد داشت.

منادی همچنین در بخش دیگر سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل کودکان غزه اشاره کرد و گفت: صحنه‌های کشتار این روزهای غزه، دل هر انسانی با هر دین و مذهبی را به درد می‌آورد.

وی بی‌تفاوت نبودن نسبت به کودکان بی گناه غزه را مهم خواند و گفت: هنر انقلابی و زنده نمی‌تواند نسبت به جنایات بی‌تفاوت باشد و با ابزار هنر، واکنش و انزجار خود را نسبت به بی‌رحمی کودک‌کشان غزه نشان می‌دهد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: این جشنواره جزو ۲ جشنواره ملی و مهم در حوزه کودک و نوجوان کشور است از این رو ضرورت دارد به درستی به آن پرداخته شود و مورد توجه جدی قرار گیرد.

۱۳۱ اثر به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رسید

سید امین سپهریان ادامه داد: با تلاش و همت برگزار کنندگان، این جشنواره موفق شده پانزدهمین دوره برگزاری خود را با قوت پیش رو داشته و همین استمرار در برگزاری نشان از تعامل خوب هنرمندان، مسئولان و مردم در شهرستان دزفول است.

عمو قناد مهمان جشنواره

دبیر اجرایی جشنواره نیز در این آیین ضمن تشریح پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد گفت: آیین آغازین جشنواره در تالار پارک دولت دزفول با حضور مجید قناد معروف به عمو قناد برگزار می‌شود و در این زمینه با آموزش و پرورش و نهادهای متولی حوزه کودکان و نوجوانان هماهنگی انجام شده است.

عبدالحمید صادق جولا با بیان اینکه آثار راه یافته به جشنواره در سه سالن نمایش به اجرا در می‌آیند بیان کرد: در کنار برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی مختلف نیز ارایه می‌شود تا جشنواره آورده علمی برای علاقمندان و هنرمندان این حوزه با خود به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به جنایات اخیر رژیم کودک کش اسرائیل و اهمیت این موضوع برای هنرمندان، یادمانی برای کودکان غزه آماده شده است.

۱۳۱ اثر به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رسید

اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره

به گزارش ایرنا در این جشنواره هشت اثر در بخش صحنه‌ای و چهار اثر در بخش خیابانی در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به رقابت خواهند پرداخت.

"مینا و میچا " به کارگردانی علیرضا شریفی نیا و خراسان رضوی) "لولوی آوازخوان" به کارگردانی فریده مرادی، "پ. پاک، ت. تمیز" به کارگردانی مهران مقدر، "قلم جادویی" به کارگردانی علی فریدوی، "شاهزاده کوچولو" به کارگردانی مرضیه درخشان، "نون زنجبیلی" به کارگردانی فاطمه ابراپایدار، "هفت در مهربانی" به کارگردانی امیر خردمند، و "۲۸۸۸" به کارگردانی ستار رشنو آثار راه یافته به بخش صحنه‌ای این جشنواره هستند.

"چوبلانار" به کارگردانی مهدی صالحیار، "گسار" به کارگردانی علی سامری، "لک لکی جون و دوستان مهربون" به کارگردانی فرامرز غلامیان، "وعده ما نه شب" به کارگردانی فرید طاهری نیز به بخش خیابانی جشنواره راه یافتند.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه جاری در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

۱۳۱ اثر به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha