اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل مدارس جوانرود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه در دوازدهمین سفر شهرستانی خود مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل مدارس در دست احداث شهرستان جوانرود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی شامگاه شنبه در شورای اداری جوانرود افزود: امیدواریم مجموعه مدارس در حال ساخت این شهرستان با این اعتبار تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار کرد: امروز مهمان مردم جوانرود بودیم و بعضی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را از نزدیک بازدید کردیم و در نشستی با بزرگان و معتمدان منطقه مسائل و مشکلات شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم نتیجه این جلسات موجب تسهیل در خدمات رسانی بهتر به مردم انقلابی جوانرود شود.
استاندار کرمانشاه در این نشست همچنین قول داد که مشکل کمبود آب شرب شهر جوانرود و برخی روستاهای آن با همت مسوولان رفع شود و خدمت رسانی به مردم این منطقه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

فرماندار جوانرود هم در این نشست گفت: یکی از برکات نظام تمرکززدایی بود و خدماتی که قبلا در مراکز استان‌ها ارایه می‌شد امروز در دوردسترین روستاها هم مانند نعمت گاز وجود دارد و همه بهره‌مند شده‌اند.

نامدار حسینی افزود: از اصلی‌ترین مزیت های شهرستان جوانرود می‌توان به مرز مشترک با کشور عراق، پوشش گیاهی و جنگلی، صنایع دستی، ظرفیت گردشگری و بازارچه مرزی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین خدمات دولت سیزدهم است، افزود: ۹ هزار و ۸۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن جوانرود ثبت نام کردند که سه هزار و ۱۴۹ نفر تایید نهایی شدند.
فرماندار جوانرود اضافه کرد: در مرحله اول طرح مسکن ملی، ۲۵۰ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار خواهد شد و ۵۳۱ واحد دیگر هم در گام دوم تکمیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: باتوجه به توپوگرافی منطقه تامین زمین برای دیگر متقاضیان شهرستان جوانرود با مشکل مواجه شده است.
حسینی، کمبود آب شرب را از مشکلات این شهرستان و شهر جوانرود دانست و گفت: هم اکنون بین ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود داریم و خیلی از روستاها از آب کم بهره هستند.
وی راهکار رفع این مشکل را تکمیل پروژه آبرسانی به شهر جوانرود، احداث مخزن ذخیره آب و تکمیل ۱۳ پروژه روستایی عنوان کرد.
فرماندار جوانرود اعلام کرد: باتوجه به مهاجرپذیر بودن شهر، با کمبود سرانه آموزشی روبه‌رو هستیم و برای رفع این معضل نیاز به ساخت ۱۰ کلاس در قالب ۱۲ مدرسه هستیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون عملیات اجرایی پنج پروژه ساخت مدرسه در شهر جوانرود به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.
حسینی در ادامه اعتبار ناکافی برای تکمیل کمربندی شهر جوانرود و کمبود آمبولانس را دیگر مشکلات این شهرستان مرزی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدیدی انجام و مشکلات و دغدغه های اصلی هر شهرستان با حضور معاونان استاندار، مدیران استان و شهرستان و صاحب نظران آن حوزه بررسی و پیگیری می‌شود.

در سفر امروز معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل استان هم حضور داشتند و مسایل و طرح‌های حوزه خود را بررسی و جمع‌بندی آن را در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود ارایه کردند.

بخش عمده اقدامات کارشناسی هم در جلسات و بازدیدهای تیم های اعزامی استاندار در روزها و هفته‌های گذشته و پیش از سفر انجام شده است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha