۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۳:۲۸
کد خبر: 85288078
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر مجارستان: از سیاست‌های شکست خورده اروپا پیروی نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان شنبه شب در اظهاراتی گفت که ما از سیاست‌های شکست خورده اروپا در زمینه مهاجرت پیروی نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از سارایوو تایمز، نخست‌وزیر مجارستان با تاکید بر اینکه مخالف سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال مهاجران است، افزود: هر یک از اعضای اتحادیه اروپا باید مشکل مهاجران را به روش خودش حل کند.

اوربان با بیان اینکه هر کشوری می‌تواند هر طور که می‌خواهد با مشکل مهاجران برخورد کند، تصریح کرد: اما هیچ کشوری نمی‌تواند مجارستان را مجبور کند که از سیاست‌های شکست خورده اروپای غربی در زمینه مهاجرت تبعیت کند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا بین کشورهایی که از ابتکارات بروکسل در توزیع مهاجران بین اعضا حمایت می‌کنند و کشورهایی مانند مجارستان یا لهستان که دولت‌های راست افراطی آنها هجوم بیگانگان (مهاجران) را یک تهدید می‌دانند، تقسیم شده است.

در حالی که مجارستان و لهستان با توافقی که توسط اتحادیه اروپا برای ایجاد تغییراتی برای رسیدگی به مهاجرت‌های غیرقانونی در زمان‌هایی که این اتحادیه با ورود گسترده مهاجران مواجه می‌شود، مخالف هستند اما اتحادیه اروپا امیدوار است که قبل از دور بعدی انتخابات نمایندگان اعضا در این اتحادیه، این توافق را به یک قانون تبدیل کند.

نخست‌وزیر مجارستان پیشتر با تاکید بر اینکه هیچ توافقی در مورد مهاجرت در میان اعضای اتحادیه اروپا وجود ندارد، گفت: پیش از این در مورد مساله مهاجرت تصمیم گرفته شده بود که هر یک از اعضا به صلاحدید خود و به صورت یکطرفه در این مورد اقدام کند اما این تصمیم با پیشنهادی که در جلسه قبلی اعضای اتحادیه اروپا ارائه شد، تغییر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha