۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۵:۵۷
کد خبر: 85288086
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توکیو به دنبال عملیاتی کردن هر چه سریع‌تر موشک‌های پیشرفته ضد کشتی

تهران- ایرنا- وزارت دفاع ژاپن تصمیم گرفته است تا استقرار نسخه ارتقا یافته موشک‌های ضد کشتی نیروی زمینی دفاعی خود را با توجه به محیط امنیتی فزاینده جدی در اطراف این کشور، سریعا پیگیری کرده و زودتر از موعد مقرر این موشک‌ها را عملیاتی کند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی اِن اچ کِی، موشک سطح به کشتی نوع ۱۲، یک موشک هدایت شونده تولید داخلی ژاپن است.

وزارت دفاع ژاپن این موشک ساخت داخل را ارتقا داده است تا بُرد بیشتری به آن بدهد و امیدوار است که این موشک، قابلیت‌های ضدحمله این کشور را در عملیات‌هایی مانند حملات علیه سایت‌های پرتاب موشک دشمن افزایش دهد.

توکیو به دنبال عملیاتی کردن هر چه سریع‌تر موشک‌های پیشرفته ضد کشتی

وزارت دفاع ژاپن در ابتدا قصد داشت در سال مالی ۲۰۲۶ موشک‌های نوع ۱۲ ارتقا یافته را مستقر کند و در حال حاضر هم اگرچه این وزارتخانه هنوز تصمیم نگرفته که این موشک‌ها را چه مدت زودتر مستقر کند اما در پیش نویس بودجه تکمیلی سال مالی جاری، ۱۵۲.۳ میلیارد ین (حدود یک میلیارد دلار) برای تهیه این موشک‌های ارتقا یافته و بمب‌های بالدار که می‌توانند برای دفاع از جزایر دورافتاده کشور استفاده شوند، در نظر گرفته شده است.

توکیو همچنین قصد دارد ۴۰۰ موشک کروز تاماهاوک از ایالات متحده برای افزایش توان ضد حمله خود در برابر تهاجم‌های احتمالی خریداری کند. این کشور تصمیم گرفته ۲۰۰ مورد از آنها را در سال مالی ۲۰۲۵ مستقر کند که یک سال زودتر از برنامه‌ریزی اولیه برای استقرار این موشک‌‎ها است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha