۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85288103
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست چهره مشهور مصری از کشورهای عربی برای حمایت از مردم فلسطین

تهران- ایرنا- رئیس سابق هیئت مدیره الاهرام مصر، خواستار تحرکات موثر کشورهای عربی برای دفاع از فلسطین شد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از رای الیوم، «احمد السید النجار» رئیس سابق هیئت مدیره مرکز الاهرام گفت: باید روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم جنایتکار صهیونیستی که دست به کشتار ملت فلسطین زده، قطع شود و این واجب عینی است.

وی همچنین بر ضرورت روی آوردن به شکل جمعی به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی به منظور توقف جنگ و کشتار علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

النجار همچنین تاکید کرد: روی آوردن به شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از مراکز و تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی پس از اینکه یکی از وزیران کابینه نتانیاهو خواستار انداختن بمب اتمی بر روی غزه شد، هم ضروری است. کشورهای عربی باید اعلام کنند از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای در حالی که رژیم صهیونیستی خارج از آن است، خارج خواهند شد.

وی همچنین بر ضرورت ارایه کمک های بیشتر کشورهای عربی به مردم غزه تاکید و بیان کرد: کمک اندک و ناچیز کشورهای عربی ثروتمند به مردم غزه در حالی که رژیم صهیونیستی به شکل گسترده حمایت می‌شود، روا نیست و باید صندوق عربی برای حمایت از فلسطین تشکیل شود.

النجار تاکید کرد: ای اعراب، دفاع از فلسطین دفاع از خودتان علیه رژیمی جنایتکار است.

نیروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha