۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85288143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به پنج هزار شهروند سیل‌زده کلاله با تانکر انجام می‌شود
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله گفت: با توجه به گل‌آلودشدن چشمه «آق سو» بر اثر بارندگی شدید و جریان یافتن سیلاب هفته گذشته، آبرسانی به اهالی ۲ روستای «اجن‌یلی» و «قوجمز» این شهرستان با پنج هزار نفر جمعیت تا زمان تثبیت وضعیت به صورت سیار با تانکر انجام می‌شود.

فرهاد شیبک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروهای آب و فاضلاب از روز گذشته لایروبی و لجن برداری چشمه آق سو را آغاز کردند و طبق پیش بینی بعد از پاکسازی تا ۴۸ ساعت آینده آب این چشمه وارد مدار مصرف می‌شود.

وی با اشاره به وجود گل و لای فراوان ناشی از ورود رسوبات سیلاب ۱۶ آبان به شهر کلاله، گفت: بیشتر معابر و خیابان های این شهر درگیر گل و لای شد و با تلاش نیروهای امدادی از هلال احمر گرفته تا شهرداری ها تاکنون بیش از ۱۵۰ کامیون خاک از سطح شهر جمع آوری گردید.

فرماندار کلاله افزود: ماشین آلات لازم به همراه نیروی انسانی از شهرداری های ۱۸ شهر گلستان برای کمک به پاکسازی شهر کلاله از گل و لای سیلاب اخیر اعزام شده و تاکنون ۷۰ درصد معابر و خانه های مردم پاکسازی شد.

شیبک اظهار امیدواری کرد در کوتاه ترین زمان، ۳۰ درصد باقی مانده از شهر کلاله هم از گل و لای پاک شود.

وی گفت: سیل اخیر بیش از هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد کرد لذا خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای پیشگیری از سیلاب در منطقه هستیم.

آبرسانی به پنج هزار شهروند سیل‌زده کلاله با تانکر انجام می‌شود

به گزارش ایرنا، بارندگی و وقوع سیلاب ۱۶ آبان باعث بروز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان از جمله شهرستان گالیکش، آزادشهر، کلاله و گنبدکاووس شد که روز گذشته رییس سازمان مدیریت بحران به منظور بررسی آخرین وضعیت خسارات سیلاب اخیر گلستان به شرق استان سفر کرد و از روستاهای سیل زده ‌«عباس آباد» گنبدکاووس و «اجن قره خوجه‌» گالیکش، پل آسیب دیده ورودی شهر گالیکش و محله سیل زده شهر کلاله بازدید و با برخی از سیل زدگان به گفت و گو نشست.

با فروکش کردن سیلاب در منطقه، کار پاکسازی آثار سیل از پنجشنبه با مدیریت بحران استانداری و به کار گیری نیروهای امدادرسان جمعیت هلال احمر، گروه‌های فنی راهداری، نیروهای محلی و بسیجی، دامپزشکان، نیروهای آب و فضلاب، اعزام کار شناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهادکشاورزی، آغاز شده است.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha