۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85288222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴۰ برنامه ویژه هفته کتاب در استان مرکزی  تدارک شد

اراک - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: ۴۴۰ برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب در نقاط مختلف این استان تدارک شد.

علی گودرزی‌زاده روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان ماه) در گفت و گو با ایرنا، افزود: افتتاح کتابخانه مشارکتی زندان محلات، ویژه برنامه «نشست آموزشی قصه گویی» با حضور دکتر ابوالفضل حری، رونمایی از کتاب‌های زبان شناسی و رمان و مبانی روایت با ترجمه دکتر محمد غفاری و دکتر ابوالفضل حری بخشی از این ویژه برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: نشست آموزشی تاثیر قصه‌گویی بر پرورش کودک کتابخوان با سخنرانی دکتر علیرضا گلستانی و دکتر مینا محرابی، نقد کتاب داستان یک مرد با حضور مجید ملامحمدی نویسنده کتاب و فاطمه ظهیری کارشناس ادبیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، نشست آموزشی سرگذشت نگاری با حضور هدایت الله بهبودی نویسنده و پژوهشگر تاریخ، برگزاری محافل قرآنی کتابخانه‌های عمومی استان، غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های شاخص این اداره کل در هفته کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در سطح شهرستان‌ها نیز ویژه برنامه‌های محافل قرآنی، رونمایی از کتاب مغز و سلامت اجتماعی و روانی سالمندان، برگزاری جلسات شعر محافل ادبی، ویژه برنامه‌های بخش کودک شامل، اجرای نمایش شاد و قصه گویی و به ویژه در کتابخانه‌های عمومی مناطق کمتر برخوردار، برگزاری نشست‌های مطالعاتی، مشاوره، کارگاه های آموزشی،تورهای بازدید از کتابخانه، نمایشگاه کسب و کارهای کوچک تدارک شده است.

گودرزی‌زاده افزود: به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اجرا می شود.

وی بیان کرد: در این طرح، اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: همچنین علاقمندان می‌توانند در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی، یا مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها، به صورت رایگان کد تخفیف عضویت در کتابخانه‌ها را دریافت کنند که این کد تا ۲۴ آذر ماه سال جاری معتبر است.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha