۱۱ هزار و ۹۳۰ زنجانی در طرح صدقه الکترونیکی مشارکت کردند

زنجان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۹۳۰ زنجانی، صدقه خود را به صورت الکترونیکی و در قالب طرح "کیو آر کد" پرداخت می‌کنند.

روح‌اله صالحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح فعالیت های کمیته امداد در حوزه مشارکت های مردمی و توسعه بعد مردمی این نهاد، افزود: بسترسازی برای مشارکت الکترونیکی خیرین در برنامه های این نهاد از اولویت های کمیته امداد در حوزه مشارکت های مردمی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح همه مشترکان صندوق های صدقات و نیکوکاران می توانند با داشتن کیو آر کد اختصاصی خود با استفاده از گوشی تلفن همراه به آسانی برای پرداخت صدقه اقدام کنند، افزود: سهولت در پرداخت صدقات، کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه های اجرایی، سرعت در اطلاع رسانی به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و نیز جلوگیری از استهلاک پول ملی از جمله مزایای مهم این روش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درباره هزینه کرد صدقات نیز گفت: این مبالغ در حوزه‌هایی همچون معیشت، درمان، ازدواج، مشاغل مددجویی، قرض الحسنه، فرهنگی و تحصیلی هزینه شده است.

صالحی گفت: توسعه پرداخت صدقات الکترونیکی و افزایش ضریب نفوذ این طرح از برنامه های مهم کمیته امداد در این بخش است و خیرین زنجانی می توانند با مراجعه به دفاتر این نهاد یا تماس با شماره ۳۳۷۷۸۱۹۵ یا ارسال پیامک درخواست به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ از این مزیت در حوزه خیر و احسان استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در مجموع در حال حاضر ۱۲۴ هزار و ۵۹۴ زنجانی مشترک صندوق‌های صدقات هستند و تخلیه این صندوق‌ها در بازه زمانی تعیین شده انجام می‌شود.

وی تعداد مددجویان این نهاد را ۵۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس بعد خانواری در حال حاضر ۲۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند و از خدمات کمیته امداد به صورت مستمر بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha