امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

ملارد - ایرنا - امروز جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به پیچیده ترین و موثرترین موشک های دور برد و نقطه زن ،آرمانهای شهید حاج حسن طهرانی مقدم بعنوان الگوی جهادگران به ویژه دانشمندان عرصه خودکفایی دفاعی ایران ، تبدیل به حماسه سازی در مقاومت مقابل استکبار جهانی شده است.

به گزارش ایرنا ،شهید حسن طهرانی مقدم، نماد اراده نیروی انقلابی و جهادی و مظهر تلفیق دانش و تجربه با توکلی الهی بود؛ مردی که بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی به همت او و همرزمانش، آنچنان بلند و کوبنده شد که بازدارندگی ایران را در مقابل تهدیدات دشمنان تضمین می‌کند و بی‌شک این مهم تحقق نمی‌یافت، مگر آنکه اراده‌ای به همین استحکام استوار و به بلندای دماوند، پای کار ایران می‌بود.

شهید حاج حسن طهرانی مقدم بزرگ فکر می‌ کرد،مراد او ساخت موشک‌های پیشرفته نبود بلکه می‌ خواست روحیه خودباوری را به یارانش و مظلومان گرفتار در ظلم استعمار استبداد بیاموزد. واژه تسلیم را تنها در درگاه خداوند معنا می‌ کرد و راه مبارزه را فقط با توکل بر پروردگار هموار می‌دانست. درسی که حالا سرلوحه تلاش مبارزان با انسان‌های جا مانده در گمراهی است.

امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

حاج حسن مرد کارهای سخت روی زمین مانده بود، تا کاری که راه انداخته بود روی روال می‌افتاد می‌سپردش به دیگری و می‌رفت سراغ کار بعدی، سازمان جهاد خودکفایی را هم خودش راه انداخت. آن هم وقتی که احساس کرد مفهوم کار جهادی کردن دارد از دایره المعارف مردم پاک می‌شود.

خبر شهادت سرلشکر پاسدار حاج حسن طهرانی مقدم نام شهرستان ملارد را بر تارک پایگاه های خبری جهان قرار داد .

در بیست و یکم آبان ماه سال ۱۳۹۰ بود که پایتخت و حومه تهران با صدای مهیبی لرزید. لرزش انفجار در بیشتر شهرهای استان‌های تهران و البرز و بخش‌هایی از ساوه در استان مرکزی احساس شد. هرکسی با حال پریشان علت این لرزش و صدا را جویا می‌شد.

مرکز صدا متعلق به انفجاری در حوالی ملارد بود. طولی نکشید که در همه‌جا این خبر پخش شد؛ سردار حسن طهرانی مقدم رئیس سازمان خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه چند تن از پاسداران در پادگان شهید مدرس و بر اثر انفجار زاغه مهمات به شهادت رسیدند.

وقتی خبر شهادتش در رسانه‌ها منتشر شد، نام او برای عموم مردم ناآشنا بود زیرا در گمنامی کار می‌کرد اما درجه و مسئولیتش نشان از سال‌ها تجربه در سپاه پاسداران را می‌داد، سرداری که فقط فهرست فعالیت‌ها و افتخاراتش بسیار است. طهرانی مقدم سال‌ها مجموعه‌ای به‌نام جهاد خودکفایی سپاه را فرماندهی می‌کرد و در واقع بخش عظیمی از افتخارات موشکی جمهوری اسلامی به نام او زنده است.

جانشین فرمانده هوافضای سپاه:شهید طهرانی مقدم همواره آینده را می‌دید و دشمن را خوب شناخته بود

امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

جانشین فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید طهرانی مقدم در زمان باقی نمی‌ماند و هیچ‌گاه خود را در حال نمی‌دید و همواره آینده مورد توجه‌اش بود، چرا که دشمن را خوب شناخته بود.

سرتیپ پاسدار سید مجید موسوی در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید «حسن طهرانی مقدم» پدر موشکی ایران و شهدای اقتدار که در محل تالار حوزه هنری سوره برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اول شهادت طهرانی‌مقدم تصویری از این شهید منتشر شد که جمله‌ای در زیر آن با عنوان «حسن طهرانی مقدم کابوس تا ابد زنده رژیم صهیونیستی» نوشته شده بود که این واقعیت را امروز در جغرافیای مقاومت می‌بینیم. در سرزمین‌های مقدسی که امروز با سرپنجه‌های ایران هدایت شده‌اند و به عنوان عناصر پیشتار در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند. ام القرای این جریان ایران اسلامی و سرزمین‌های عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین مظلوم است.

رزمندگان هوافضا بر سر سفره ولایت و شهادت نشسته‌اند

امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم و شهدای اقتدار هوافضای سپاه با اشاره به رزمندگان نیروی هوافضای سپاه، تصریح کرد: همه مجاهدان نیروی هوافضای سپاه افرادی هستند که با خداوند معامله می‌کنند. اما، شهیدان آن‌ها از پیشتازان و قبول‌شدگان هستند که همه رویش‌ها و پیشرفت‌های معجزه‌آسای این نیرو از شهادت و فرهنگ شهادت‌طلبانه آن‌ها و از پیروی عزیزان هوافضا از شهدا نشأت گرفته است.

وی افزود: رزمندگان هوافضا بر سر سفره ولایت و شهادت نشسته‌اند و هر روز افتخاری بزرگ می‌آفرینند. امروز هم فرماندهان و رزمندگان این نیرو با استمداد از شهدا، قدرت علمی و عملی خود را در همه سنگرها در حال رشد دادن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، بیان کرد: شهدا همیشه احیاگر هستند. چرا که شهادت در فرهنگ قرآن و اسلام از بین‌ رفتن، مُردن و فانی شدن نیست، بلکه شهادت همان تولد، آغاز حیات انسانی، آغاز انسان‌زیستن و هدیه خداوند به بندگان خود است.

رونمایی از صفحه اختصاصی شهید طهرانی‌مقدم

امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

آیین گرامیداشت دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران و شهدای اقتدار، پنجشنبه ۱۸ آبان‌ با حضور حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در تهران و جمعی از مقامات لشکری برگزار شد.

در این مراسم که سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار محمود چهارباغی از فرماندهان سابق توپخانه و موشکی سپاه پاسداران، سردار سید علی موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز حضور داشتند، از صفحه اختصاصی شهید طهرانی‌مقدم در تلویزیون تعاملی تلوبیون رونمایی شد.

این صفحه شامل ده‌ها قسمت مستند پیرامون پدر صنعت موشکی ایران و ده ها قسمت گفت و گو با همرزمان شهید است. همچنین تمام ویدیوهای مرتبط با شهید طهرانی‌مقدم در این صفحه آرشیو شده و قابل دسترسی است.

سه قسمت مستند جدید با رویکرد معرفی این شهید بزرگوار به جوانان و نوجوانان نیز در این صفحه بارگذاری شده است.

نام شهید طهرانی مقدم در بهشت زهرا (س) طنین انداز شد

امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز شهادت پدر موشکی ایران نام شهید طهرانی مقدم در بهشت زهرا (س) در جوار همرزمان شهیدش طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا ، دوازدهمین سالگرد سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری، خانواده شهید و جمعی از دوستداران شهید طهرانی مقدم در کنار مزارش در قطعه ۲۴ گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم به ظاهر از میان ما رفت ولی وجود مبارکش هست و در نزد خدا روزی می‌خورد گفت: محدودیت حیات دنیایی را ندارد و بهتر و بیشتر به ما کمک می‌کند.

طهرانی مقدم دانشمند و عنصر اثر گذار در عرصه انقلاب اسلامی بود

امروز آرمان های شهید طهرانی مقدم تبدیل به سلاح مقاومت برابر استکبار شده است

علیرضا زاکانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: شهدا مظهر اقتدار ایران هستند، افزود: شهید طهرانی مقدم دانشمند و عنصر اثر گذار در عرصه انقلاب اسلامی بود و هست.

شهردار پایتخت ادامه داد شهید طهرانی مقدم ولایت مدار و اهل دانش و عمل بود. این شهید عزیز که بر افتخارات انقلاب افزوده اهل حضور و مجاهدت در صحنه‌های حساس بود. اما راز توفقیش چه بود؟

زاکانی گفت: سر اساسی توفیق شهید طهرانی مقدم به حق پیوستگی بود. او و به ولایت معتقد و تابع بود و فداکاری برای انقلاب را اصل می‌دانست.

رئیس سازمان خودکفایی سپاه

حسن طهرانی مقدم ششم آبان ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. در ۲۱سالگی و در ابتدای شکل‌گیری رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال، مشغول به فعالیت شد. بعد از عملیات ثامن‌ الائمه(ع)، متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد. در پاییز ۱۳۶۰ طرح ساماندهی آتش پشتیبانی (خمپاره‌اندازها) را به‌صورت سنجیده و مدون تقدیم حسن باقری کرد.

آبان سال ۱۳۶۲ مأموریت راه‌اندازی و سازماندهی "فرماندهی موشکی زمین به زمین سپاه" به طهرانی مقدم محول شد و به این ترتیب ۲۱ اسفندماه ۱۳۶۳ اولین موشک ایران به مواضع بعثیون به کرکوک شلیک شد.

پس از صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران،‌ شهید مقدم در سال ۱۳۶۴ به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. عمده کارهای تحقیقاتی ساخت موشک «شهاب۳» را شهید مقدم انجام داده بود. او در اول مهر سال ۸۴ به‌عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب شد. در ۲۵ آذرماه سال ۸۵ به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha