کتاب، مسجد را هم پررونق می‌کند

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85288316
کتاب، مسجد را هم پررونق می‌کند

کرمان - ایرنا - سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان ضمن بیان اینکه کادرسازی از ضعف‌های این نهاد در استان بوده تاکید دارد که هر کانونی که در حوزه کتاب فعال بوده در حوزه کادرسازی نیز موفق‌تر عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، علی مهدی‌خانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ضمن تشریح برنامه های این هفته در مساجد استان تصریح کرد: برگزاری هفته کتاب برای بالابردن سرانه مطالعه و همچنین توانمندسازی نیروهای کانون های مسجد و تربیت نیروهای انقلابی اهمیت زیادی دارد.

وی اظهارداشت: در ۶۷۳ کانون مجوزدار مساجد استان کرمان تعداد ۷۲ کتابخانه مخزن‌دار و ۲۰۴ کتابخانه باز موجود و فعال است.

مهدی خانی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته کتاب جمهوری اسلامی در کانون های مساجد کرمان بیان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه توسط مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزاری نمایشگاه و تبادل کتاب در محل برگزاری نماز جمعه و اجرای گروه سرود سربازان شهید سلیمانی در محل مصلای امام علی(ع) شهر کرمان از جمله برنامه‌هایی است که با استفاده از ظرفیت نماز جمعه در روز ۲۶ آبان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: برنامه میثاق با شهدا، جشن کتاب با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد الجواد(ع) شهر کرمان، افتتاح کتابخانه شهید ماشاءالله جوکار در روستای حمیدیه زرند، اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد سراسر استان، معرفی کتاب خانواده در سه کانون محوری فرهنگی و هنری مساجد استان، تکریم کتابداران و خیران کتاب و نیز اجرای نمایش از کتاب «سرنوشت استعمار» از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون های مساجد کرمان محسوب می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ادامه داد: اجرای طرح پالایش و جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده و جایگزینی آنها، برپایی نمایشگاه های محله‌ای کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، بازدید و رصد میدانی از کتابخانه‌های مسجد، اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و غیره نیز در هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان در دستور کار است.

وی بیان کرد: عمده فعالیت و توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمان در شهرستان ها و روستاهای استان متمرکز شده و شهر انار ۶ سال میزبان جشنواره قرآنی مدهامتان کشور است.

مهدی خانی افزود: بحث کارآفرینی در مساجد استان کرمان نیز در دستور کار است و از کانون های مساجدی که ظرفیت و علاقه داشته باشند در این راستا حمایت به عمل می آید؛ کانون فرهنگی، هنری فاطمه المرضیه (س) روستای برج معاذ شهرستان فهرج نیز در کارآفرینی ۲ سال رتبه برتر را کسب کرده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: طی سال‌های اخیر شاهد کسب رتبه‌های برتر از سوی کانون‌های مساجد کرمان در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری بودیم و استان کرمان در سال گذشته در جشنواره ملی کتاب بچه‌های مسجد، در بخش‌های سفیر کتاب و مؤلف کتاب، رتبه برتر را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان امسال نیز در سطح رقابت های کشوری توانست در رواق‌های مختلف رتبه‌های برتر را از آن خود کند و کانون فرهنگی هنری مسجدالجواد(ع) شهر کرمان رتبه برتر رواق کتاب و کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) رفسنجان نیز شایسته تقدیر ویژه شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha