مخالفت نمایندگان با تامین اعتبار بازسازی شبکه آبرسانی از پرداختی‌های مردم

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم؛ با دریافت بخشی از هزینه اجرای طرح‌های آبرسانی از مردم با تصویب شوراهای اسلامی شهر و روستا و تائید وزارت نیرو مخالفت کردند و به این ترتیب بند الحاقی ماده ۴۱ حذف شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز - یکشنبه ۲۱ آبان ماه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی مبنی بر حذف بند الحاقی ماده ۴۱ موافقت کردند.

در بند الحاقی حذف شده ماده ۴۱ آمده است: به شوراهای اسلامی شهر و روستا اجازه داده می شود براساس پیشنهاد شرکت های آب و فاضلاب مبالغی را به منظور اجرا، توسعه و تکمیل طرح های آب و فاضلاب و همچنین اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده مصوب کنند تا پس از تائید طرح های مذکور توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا و تصویب و ابلاغ وزیر نیرو، وجوه مصوب طی قبوض مربوط از اشخاص حقیقی و حقوقی (اعم از مشترکین و دریافت کنندگان و متقاضیان خدمات آب و فاضلاب) توسط شرکت های آب و فاضلاب وصول و در چارچوب این طرح ها هزینه شود. این منابع جزئی از حقوق عمومی مانند حق انشعاب است و قابل تبدیل به سرمایه و یا تقسیم بین سهامداران و قابل هزینه برای جبران زیان عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان پیشنهاد دهنده حذف بند الحاقی ماده ۴۱، عنوان کرد: این بند منجر به ایجاد تبعیض ناروا می شود، نقاطی که برخوردار هستند امتیازات لازم برای ایجاد تاسیسات را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می کنند اما مناطق محروم تر که صدای آن ها به مرکز نمی رسد باید بیشترین فشار را تحمل کنند.

امیرقلی جعفری بروجنی به عنوان مخالف این پیشنهاد، عنوان کرد: باید اطلاعات درست در اختیار نمایندگان قرار بگیرد تا بتوانند تصمیم گیری کنند، براساس این بند به شوراها اجازه داده می شود اگر می توانند مبلغی را دریافت کنند. این موضوع کمک به روستاها و شهرها است تا این مبالغ را صرف اجرای زیرساخت های آبرسانی کنند.

محسن زنگنه نیز به عنوان نماینده کمیسیون تلفیق عنوان کرد: مبالغ اخذ شده در صورت تصویب این بند باید در همان شهر و روستا هزینه شده و نباید به عنوان سرمایه شرکت آب و فاضلاب محسوب شود که این موضوع به اجرای طرح های توسعه آبرسانی کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha