طوفان الاقصی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: حماسه پیروز طوفان الاقصی به عنوان ضربه مهلکی بر پیکره رژیم صهیونیستی و کودک کش اسرائیل، نشات گرفته از انقلاب اسلامی و قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «بهروز خوشبخت» روز یکشنبه در مراسم یادواره شهید حمدالله دکامی زاده و ۸۳۵ شهید والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان قصرشیرین با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در مسجد مهدیه، افزود: حماسه طوفان الاقصی باعث تضعیف رژیم جعلی اسرائیل و کشته شدن بیش از یک هزار و ۵۰۰ اسرائیلی و اسارت بیش از ۳۰۰ نفر از صهیونیست ها شده که این اقدام پیروزمندانه جریان مقاومت باعث شد که حتی شرکای اسرائیلی امروز به قدرت این رژیم جعلی تردید دارند و همین موضوع باعث بیداری اسلامی در دنیا شده که مسلمانان دنیا بیدار شوند و در مقابل ظلم مقاومت کنند.

وی اظهار کرد: با وجود شرایط سختی که امروز بر غزه حاکم است اما این افتخارات باعث شده که مردم مقاومت کنند و این مقاومت برگرفته از اقتدار ایران اسلامی و شهدایی است که باعث شده کشور ما در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و تمام افتخارات ما مرهون خون شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مرز خسروی در قصرشیرین محل ورود ۳۲ هزار و ۱۰۰ آزاده سرافراز از مجموع ۴۳ هزار آزاده به کشورمان است که درصدد ایجاد المان و نماد آزادگان در مرز خسروی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه هستیم.

سردار خوشبخت اضافه کرد: قصرشیرین قدمگاه دلاورمردان و پیشکسوتان و شاعران و هنرمندانی است که هنوز هم در صحنه های مختلف فعال و پیشرو هستند.

وی گفت: دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب هنوز دست از دشمنی بر نداشته اند و امروز هم بعد از جنگ تحمیلی با انواع شدیدترین تحریم های اقتصادی و دارویی آمده اند که این مردم را از نظام دور کنند اما با مقاومت مردم همیشه بیدار و بصیر و با هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانسته اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: دشمنان امروز با ابزارهای رسانه و فضای مجازی دنبال این هستند جوانان ما را از ارزش های انقلاب اسلامی دور کنند و در جریانات سال گذشته تمام توان خود را با کمک کشورهای مختلف برای براندازی نظام به کار گرفتند که با بصیرت و حضور مردم شهید پرور و جوانان و هوشمندی رهبری و تلاش نیروهای مسلح این نقشه های دشمن نقش برآب شد.

طوفان الاقصی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با گرامیداشت یاد شهدا گفت: شهدا نامداران آسمانند و امروز اگر یاد و نام شهدا در کشور ما به عنوان یک اصل و راهبرد در بین مسئولان جا بیفتد و این حرکت عظیم شهدا در بین ما به عنوان کارگزاران جا بگیرد افق روشنی برای آینده کاری ما ترسیم می کند.

«محمد نجفی» افزود: در زمان جنگ تحمیلی هر جا گره کوری در جبهه ها پیش می آمد شهیدان با توسل بر ائمه اطهار (ع) گره گشایی کردند و امروز از شهدا می خواهیم دست ما را در این راه پرتلاطم بگیرند.

وی اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم مسیر انقلاب را به صورت آن چیزی که امام (ره) فرودند ترسیم کنیم راهی جز اهداف و مسیر و استعانت از شهدا نیست و اگر در عمر با برکت انقلاب مقدس جمهوری اسلامی و به خصوص در سال های اخیر حوادثی پیش آمد که روح و راه شهدا کشور را حفظ کرد، چه بسا کشورهایی که با عِده و عُده آمده بودند کشور را تصاحب کنند و تنها کشوری که می توانست و توانست در برابر این حوادث بایستد و مقاومت کند ایران اسلامی است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تداوم انقلاب مرهون راه شهداست و اگر شهدا و خانواده های معظم آن ها و راهشان را فراموش کنیم یقین بدانیم که آغاز راه نابوی ماست.

نجفی با بیان اینکه، اگر بخواهیم انقلاب با صلابت پیش برود باید راه و نام شهدا در جامعه همچنان حفظ شود گفت: امسال در انتخابات پیش رو با صلابت و مشارکت حداکثری بار دیگر دین خود را به شهدا ادا می کنیم و به همه مردم اعلام می کنیم که با استعانت از شهدا امانتداران خوبی برای رای شما خواهیم بود و از آرای شما صیانت می کنیم.

فرمانده لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه نیز با بیان اینکه دشمن به دنیال تضعیف ولایت فقیه است، گفت: پیشرفت و نجات کشور ما مرهون حضور رهبری و اصل ولایت و ولایتپذیری مردم است از این رو دشمن در حوادث سال گذشته درصدد تضعیف ولایت بودند که با بصیرت مردم و هوشمندی های رهبری نقشه های آنان شکست خورد.

امیر «جلال صالحی» افزود: ما باید با جهاد تبیین و برگزاری یادواره شهدا برای جوانان توضیح دهیم که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس چه کردند و انقلاب چگونه به پیروزی رسید.

وی اظهار کرد: دشمن در جنگ سخت شکست خورد و امروز به جنگ نرم و ترکیبی روی آورده اما بازهم با هوشمندی و رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم شکست می خورد و پرچم این نظام به دست صاحب اصلی آن امام عصر (عج) خواهد رسید.

یکی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم در سخنانی با بزرگداشت یاد شهدا گفت: شهرستان قصرشیرین در غربی ترین نقطه ایران اسلامی قرار دارد که از دیرباز میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) و بزرگان بوده است.

«گشتاسب پرونده» افزود: این شهر مظلوم نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی هشت ساله و یادآور روزهای حماسه و مجاهدت و مقاومت رزمندگان اسلام است که در دفاع از این آب و خاک جانانه خوش درخشیدند و اجازه ندادند یک وجب از این سرزمین گرانبها و مقدس به دست دشمن بیفتد.

وی اظهار کرد: مردم شهرستان قصرشیرین برای دفاع از این آب و خاک شهدای زیادی تقدیم کردند و فارغ از تعصبات قومی و با وحدت تمام متشکل از شیعه، سنی، اهل حق و کلیمی پیرزومندانه جنگیدند تا جانفشانی هایشان در اذهان همه ملت ایران به یادگار بماند و از همه مذاهب و ادیان در این شهر شهید داریم که نشان از پیوستگی و وحدت ملی است و امروز نیز با اتحاد و یکپارچگی پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

به گزارش ایرنا؛ از فعالیت ها و مسوولیت شهید دکامی‌زاده می توان به حضور وی به عنوان معاون‌ هماهنگ کننده فرماندهی آماد و همچینن جانشین فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی سپاه و معاونت فرماندهی لجستیک نیروی زمینی سپاه اشاره کرد که ۱۰ سال تمام در اسارت نیروهای بعثی بود.

آخرین مسوولیت شهید دکامی، فرماندهی نیروی مقاومت بسیج در منطقه غرب کشور در کرمانشاه بود.

وی در رمضان سال ۱۳۸۱ در حین انجام ماموریت به تهران بر اثر سانحه خودرو دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در پایان این آئین معنوی از خانواده شهدای قصرشیرین تجلیل شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که در اوایل جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال متجاوزان بعثی بود.

این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس ۸۳۵شهید تقدیم نظام اسلامی کرد که قبور مطهر تعداد زیادی از این شهدا در سایر شهرهای استان کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha