کانال دریایی موازی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در حال احداث است

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانودی خوزستان گفت: کانال دسترسی دریایی به موازات کانال فعلی به منظور ارتقای ضریب ایمنی در راستای پدافند غیرعامل در حال احداث است تا این بندر در برابر تهدیدات مصون سازی شود.

به گزارش ایرنا، ابوطالب گرایلو روز یکشنبه در نشست هماهنگی رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی(ره) افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ۱۱ هزار هکتار وسعت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری کشور نقش حیاتی در تأمین کالای اساسی کشور دارد.

وی حفظ و تداوم کارکرد بندر را از اصول مهم در زمان وقوع بحران و مدیریت آن عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی کانال‌های دسترسی دریایی نسبت به تعمیق و حفظ دسترسی دریایی به عرض ۲ کیلومتر در دست اقدام است.

گرایلو گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به دلیل اهمیت، زیرساخت و جایگاه مهم آن همواره تلاش کرده است با فعال نگه داشتن خدمات خود پرچمدار ارایه خدمات در کشور باشد.

مدیرکل بنادر و دریانودی استان خوزستان افزود: خدمات این بندر مهم حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز با وجود تهاجم دشمن و تهدیدات مختلف متوقف نشد و تلاش شده است در این سال ها با رعایت اصول پدافند غیرعامل در برابر همه تهدیدات مصون‌سازی شود.

وی ادامه داد: افزایش توان عملیاتی با حفظ آمادگی کامل تجهیزاتی و ارتقاء ظرفیت باربری اسکله‌ها به منظور افزایش توان پذیرش کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری شناورهای ورودی در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل است.

گرایلو همچنین حفظ و نگهداری راه‌های دسترسی به بندر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بازسازی و تعریض بزرگراه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان، همچنین مسیرهای کنارگذر از طریق صنایع پتروشیمی از مصادیق بارز اجرای اصول و الزامات پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) است.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است. پارسال حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

این رزمایش در اسکله سه، پایانه نفتی، پایانه کالای خطرناک مجتمع بندری امام خمینی(ره) با موضوع اطفاء حریق شناور، امداد و نجات در دریا، رفع آلودگی دریایی، اطفاءحریق مخزن نفتی، مقابله با نشت ماده شیمیایی، تخلیه اضطراری و تداوم کارکردها برگزار شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است. پارسال حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha