مسیر ثبت مالکیت فکری ایده‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر هموار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از برنامه‌های موثر ما در آینده امضای تفاهم‌نامه با سازمان ثبت اسناد برای ثبت مالکیت فکری و معنوی ایده‌های این دانشجویان است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، سید فردین تقی‌زاده درباره فعالیت های این اداره کل در ۶ ماه گذشته گفت: امسال دو برنامه، چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر و دومین دوره ملی ضیافت ایثار را برگزار کردیم.

وی در خصوص دومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار توضیح داد: کارگاه مهارت افزایی در این دوره با استقبال روبرو شد؛ زیرا دانشجویان متقاضی یادگیری یک حرفه بودند. قصد داریم برای سال آینده برنامه‌ای را برای اولین بار با عنوان برنامه مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار کنیم؛ به طوری که دانشجویان علاوه بر رشته تحصیلی و متخصص شدن در یک حوزه، بتوانند یک حرفه را بیاموزند. کارگاه مهارت افزایی در این راستا برگزار خواهد شد تا دانشجو پس از پایان تحصیلات با مشکلی همچون بیکاری مواجه نشود و بتوانند به سرعت در جامعه صاحب کسب و کار شود.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های موثر ما در آینده امضای تفاهم‌نامه با سازمان ثبت اسناد به منظور ثبت مالکیت فکری و معنوی دانشجویان است، بر این اساس دانشجویان شاهد و ایثارگری که ایده‌ای دارند و می‌خواهند آن را ثبت کنند و پس از آن به تولید محصول بپردازند. می‌توانند با امضای این تفاهم نامه به‌راحتی به هدف خود دست یابند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور یادگیری چگونگی ثبت ایده و هموارسازی مسیر را نیز برعهد داریم و در این راستا به دانشجویان کمک خواهیم کرد، تا مالکیت فکری و معنوی خود را در کمترین زمان ممکن داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha