۸۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی جاده سیل‌زده بجنورد- جنگل‌ تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت بحران برای مرمت و تعمیر جاده سیل زده چمن بید- جنگل گلستان و سرعت دادن به بازگشایی این مسیر بزرگراهی، ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن نامی روز یکشنبه در بازدید از جاده سیل زده محور بزرگراهی چمن بید-جنگل گلستان بر سرعت بخشی به مرمت خرابی ها و سیل بردگی جاده بجنورد_ جنگل گلستان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: این اعتبار به تکمیل این جاده سرعت می دهد و مقرر شد تا بازگشایی این مسیر مسدود شده در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در اثر سیل سه شنبه شب هفته گذشته ۵۵۰ متر از مسیر چمن بید-جنگل گلستان تخریب شد و بر این اساس این مسیر بزرگراهی اکنون مسدود است، برای بازگشایی این جاده هشت دستگاه بولدوزر و ۱۵ دستگاه کامیون به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی هم در بازدید از محور سیل زده مزبور، خواستار سرعت دادن به مرمت و بازگشایی این جاده شد و اعلام کرد که تلاش داریم این جاده یک هفته تا ۱۰ روز دیگر بازگشایی شود.

این محور بزرگراهی از شامگاه سه شنبه هفته گذشته به علت طغیان آب رودخانه و جاری شدن سیلاب تا اطلاع ثانوی مسدود است، راهداری استان در همان ساعات اولیه وقوع سیل اعلام کرد که تکمیل و بازسازی این محور یک ماه زمان می برد و زمانبر بودن این طرح در فضای مجازی و رسانه ای استان واکنش هایی را به همراه داشت.

برای مردم قابل قبول نبود که بازسازی ۵۵۰ متر تخریبی این محور بزرگراهی یک ماه زمان می برد چرا که این محور، عرصه تردد روزانه هزاران زائر امام رضا(ع) است و بسته شدن این مسیر، ارتباط خراسان را با شمال کشور قطع می کند.

مسیر جایگزین برای سفر به استان های شمالی کشور در محور گرمه- شاهرود و آزادشهر معرفی شد اما سفر در مسیر پر پیچ و خم آزادشهر، هم زمان بر است و هم ناامن است.

اکنون اداره کل راه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیات راهداری در بخش خسارت دیده محور چمن بید - جنگل گلستان را آغاز و اعلام کرده است که مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه‌ های اجرایی برای کمک به تسریع در این زمینه پای کار هستند و همچنین مقرر است شرکت ساخت نیز برای مرمت این محور، مجوز مورد نیاز را از حفاظت محیط زیست دریافت کند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha