۹ نفر برای انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند

شهرکرد -ایرنا - رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در بازه زمانی مشخص شده (۱۴ تا ۲۰ آبان) ۹ نفر برای حضور در عرصه رقابت ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند.

محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری یک کرسی برای مجلس خبرگان رهبری وجود دارد.

وی اظهار داشت: از بین ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در عرصه رقابت ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه نفر معادل ۳۳ درصد در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، پنج نفر معادل ۵۶ درصد در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال، یک نفر معادل ۱۱ درصد در رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته حسین‌میرزایی، از بین ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان پنج نفر از داوطلبان دارای سابقه ایثارگری، ۱۱ درصد دارای سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و ۲۲ درصد سابقه داوطلبی در ادوار گذشته را دارند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: از ثبت‌نام‌های صورت گرفته در روزهای اول، چهارم و پنجم هر روز یک نفر و در روز هفتم ۶ نفر ثبت‌نام انجام دادند.

حسین‌میرزایی یادآور شد: کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی برابر قانون در فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه به اتمام رسید و هیات‌های اجرایی شهرستان و فرمانداران نتایج بررسی‌های صورت گرفته را باید برابر قانون برای ادامه کار به هیات نظارت استان ارسال کنند.

وی تاکید کرد: با تمهیدات دیده شده ان شاء الله در روز ۱۱ اسفند شاهد برگزاری انتخابات پرشور و با شکوهی در چهارمحال و بختیاری باشیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در مجلس خبرگان نیز یک نماینده دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha