۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85288615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد آلاینده بازیافت ضایعات در بهارستان تعطیل شد

بهارستان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از جمع‌آوری و تعطیلثی ۲ واحد آلاینده بازیافت ضایعات در شهرک صنعتی قلعه میر و ارجاع ۲ پرونده واحد آبکاری آلاینده به مراجع قضایی طی یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمدعلی جودکی روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: طی گشت و پایش های صورت گرفته توسط این اداره ضمن شناسایی ۲ واحد شستشو و بازیافت کیسه های پلاستیکی که با فعالیت غیراصولی خود موجبات آلودگی هوا را فراهم آورده بودند، اخطاریه های محیط زیستی برای این واحدها صادر و ابلاغ که با پیگیری های صورت گرفته هر ۲ واحد تعطیل و جمع آوری شد.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی ۶ واحد جدید و غیر مجاز در شهرک های صنعتی بهاریه و قلعه میر، اظهار داشت: واحدهای شناسایی شده شامل تولید پکیج تصفیه فاضلاب، تولید در و پنجره و در ضد سرقت، تولید نایلکس، تولید یونولیت و پرداختکاری بوده که چهار واحد به دلیل استفاده از سوخت نامناسب، عدم مدیریت پسماندهای تولیدی و ایجاد آلودگی هوا و آب، اخطاریه های زیست محیطی دریافت کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان همچنین از ارجاع پرونده ۲ واحد آبکاری آلاینده به مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: این ۲ واحد که به دلیل مغایرت نتایج نمونه برداری از فاضلاب خروجی با استانداردهای ملاک عمل در لیست واحدهای آلاینده سال جاری برای پرداخت عوارض آلایندگی قرار گرفتند، به دلیل اصلاح نکردن عملکرد و تداوم آلایندگی به مراجع قضایی برای برخورد قانونی ارجاع شد.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha