۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85288617
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

داوران پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول مشخص شدند

دزفول- ایرنا- دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: داوران این جشنواره که از فردا به مدت پنج روز با حضور هنرمندان سراسر کشور برگزار می‌شود، مشخص شدند.

عبدالحمید صادق جولا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر ملی کودک و نوجوان مهر دزفول با شعار حال خوش کودکی و فصل خوش زندگی از فردا دوشنبه در دزفول آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۳۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که هشت اثر صحنه‌ای و چهار اثر خیابانی از این تعداد پذیرفته شده است.
دبیر پانزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: داوران بخش نمایش این جشنواره مجید قناد، امیر مشهدی عباس از اساتید برجسته حوزه کودک و نوجوان و مهدی درویش از داوران به نام استان خوزستان هستند.
وی داوران بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره را دکتر شهرام کرمی و ساسان شکوریان نام برد و افزود: داوران بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره نیز مهدی درویش، سعید گل گل و سیدعزیز آرین هستند.
دبیر این جشنواره با بیان اینکه آثار به صورت اجرای عمومی و داوری اجرا می‌شوند، اظهارکرد: این آثار به صورت رایگان برای عموم مردم به نمایش در می‌آیند و علاقه‌مندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.
وی افزود: مردم دزفول علاقه زیادی به تئاتر و نمایش دارند و اجراهای مختلف شهرستان همواره با استقبال پرشور شهروندان همراه بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: آثار این جشنواره در محل تالار ارشاد، مجتمع فرهنگی و فرهنگسرای مدرس اجرا می‌شوند و قرار است در آیین اختتامیه، نمایشنامه پنج اثر برتر در قالب کتاب دیجیتال دبیرخانه و انجمن نمایش استان درج، منتشر و در اختیار عموم مردم و هنردوستان قرار گیرد.
وی افزود: آثار پذیرفته شده مربوط به هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان هستند که ۲ اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان دزفول است.
صادق جولا اظهارکرد: این جشنواره به یاد کودکان غزه و پیوند آنها با مقاومت و پایداری مردم دزفول برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره صبح جمعه همین هفته در دزفول برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در بخش‌های نمایشنامه نویسی، صحنه‌ای و خیابانی اجرا می‌شود؛ در کنار آن نیز کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: دزفول به دلیل پیوست این ظرفیت‌ها با گردشگری و صنایع دستی می‌تواند زمینه ساز برگزاری جشنواره بین المللی کودک و نوجوان باشد که این موضوع با مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان مطرح شده است.

به گزارش ایرنا چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان بهمن ماه ۱۴۰۰ در دزفول برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha