۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85288679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حکیم خواستار توقف جنگ و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شد

بغداد - ایرنا - رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این کشور ، خواستار توقف جنگ و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بغداد ، «سید عمار حکیم» در دیدار «جنین هنیس پلاسخرت» همچنین با اشاره با تحولات فلسطین، بر ضرورت توقف جنگ و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه و تأمین ضرورت‌های زندگی برای ملتی که بیش از یک ماه است در محاصره و زیر بمباران وحشیانه به سر می‌برد، تأکید کرد.

وی خواستار پایان دادن به استانداردهای دوگانه در تعامل با ساکنان غزه شد و افزود: غیرنظامی، کودک، زن، حقوق بشر و آزادی ، بیان تعبیراتی تبعیض‌ناپذیر هستند.

در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر اهمیت حفظ ثبات کنونی در کشور و تبدیل آن به ثبات دائمی تأکید کرد و افزود که این ثبات نتیجه فداکاری‌های بزرگ ملت عراق است.

حکیم با اشاره به اهمیت انتخابات آتی شوراهای استانداری، آن را عامل تمرکززدایی اداری در عراق و اعطای فرصت به استان‌ها برای انتخاب حکومت‌های محلی و استانداران و امکان استفاده استان‌ها از ثروت‌ها و امکاناتشان و نیز امکان توزیع عادلانه ثروت در شهرها و بخش‌ها و روستاها دانست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر اهمیت بازتعریف رابطه عراق با نهادهای بین‌المللی فعال در کشور و تبدیل کمک‌ها و وام‌های بلاعوض به شراکت‌های واقعی بر اساس اولویت‌هایی که دولت عراق تعیین می‌کند، تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha