پنج نفر از خراسان جنوبی داوطلب انتخابات مجلس خبرگان شدند

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در مجموع پنج نفر برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ثبت نام خود را قطعی کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، موسی سلیمی روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی هم طبق زمان بندی مشخص شده در قانون با موفقیت به پایان رسید.

وی تصریح کرد: از مجموع افرادی که ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند، چهار نفر نخستین بار در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه زمان تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بود گفت: ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۰ آبان ماه مهلت ثبت نام متقاضیان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در این دوره، شرط سنی حداقل ۴۰ سال برای داوطلبان لحاظ شده است ادامه داد: از مجموع داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای خراسان جنوبی، ۲۰ درصد در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۴۰ درصد در رده سنی ۵۱ تا ۶۰ سال و ۴۰ درصد در رده سنی ۶۱ تا ۷۰ سال هستند.

سلیمی درباره سطح تحصیلی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: داوطلبان مکلف به ارائه اصل و تصویر مدرک تحصیلی سطح چهار حوزه یا تایید کتبی از مدیریت حوزه‌های علمیه (قم، خراسان رضوی و اصفهان) مبنی بر صلاحیت علمی داوطلبی برابر سطح چهار بودند.

بنا به گزارش ستاد انتخابات کشور، فرآیند اجرایی کار به این صورت است که برای هر داوطلب در ستاد انتخابات یک پرونده تشکیل شده و تمامی پرونده‌های ۵۱۰ نفر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای بررسی احراز صلاحیت‌ها، امروز - یکشنبه ۲۱ آبان - به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس در یک دوره هشت ساله، همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha