تحویل طرح تامین آب زمین‌های کشاورزی گِل‌سفید چهارمحال و بختیاری
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- یکی از نیازهای توسعه چهارمحال و بختیاری توجه به ظرفیت‌های این استان از جمله بخش کشاورزی است که در دهه‌های اخیر خشکسالی باعث شد روند توسعه این بخش متوقف شود.

به گزارش ایرنا، از مهمترین خواسته‌های کشاورزان در دهه‌های اخیر توجه به حوزه زیرساخت‌ها از جمله تامین آب، بهسازی کانال‌ها، توسعه آبیاری قطره‌ای، توسعه جاده‌های بین مزارع و افزایش ضریب مکانیزاسیون است.

یکی از طرح‌هایی که نیازمند توجه دولت‌ها بوده است تامین آب زمین‌های کشاورزی گِل‌سفید شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری بود که حدود هفت سال از عمر آن می‌گذرد و اکنون در دولت سیزدهم این طرح اجرایی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تامین و انتقال آب زمین‌های کشاورزی گِل‌سفید شهرستان کیار به کشاورزان تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر روز یکشنبه تاکید کرد: طرح تامین و انتقال آب زمین‌های کشاورزی گِل‌سفید شهرستان کیار از سال ۱۳۹۵ آغاز و با پیگیری‌های دولت سیزدهم افزون‌بر ۴۴۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال برای اجرای آن اختصاص داده شد.

وی با اشاره به مطالعه و طراحی شبکه آبیاری این طرح در سطح ۳۵۰ هکتار با استفاده از اعتبارات دولتی افزود: اجرای شبکه آبیاری این طرح از برنامه‌های آتی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری است و آمادگی واگذاری این طرح به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر وجود دارد.

برزگر تصریح کرد: با اجرای چنین طرح‌هایی روند توسعه و پیشرفت شهرستان کیار و چهارمحال و بختیاری تصریح خواهد شد.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های تأمین و انتقال آب برای توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیب‌دار از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha