تجمع بولیویایی‌ها مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به «نسل‌کشی» اسرائیل

تهران- ایرنا- زنان وابسته به سازمان‌های فمینیستی در بولیوی در مقابل سفارت آمریکا در «لاپاز» تجمع کردند تا با نوشتن شعارهایی بر روی نمای ساختمان سفارت، اعتراض خود نسبت به «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه نوار غزه را ابراز کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای ال تیِمپو، ده‌ها زن بولیویایی با حضور در مقابل سفارت آمریکا در لاپاز، شعارهای «این جنگ نیست؛ نسل‌کشی است» و «آتش‌بس» روی دیوار سفارت نوشتند. شرکت‌کنندگان همچنین رنگ قرمز روی پیاده‌روی اصلی ساختمان پرتاب کردند و شعارهایی مانند «نسل‌کشی» سر دادند.

ماریا گالیندو (María Galindo) رئیس سازمان فمینیستی Mujeres Creando اعلام کرد رویدادهای غزه بر کل نظم جهانی، به ویژه مردم فقیر و همه جوامع جنوب مانند بولیوی تاثیر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد هدف از این تجمع این است که «به امپریالیسم آمریکای شمالی بگویند آتش‌بس کند».

این نخستین تجمع اعتراضی مردم بولیوی به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نیست و شماری از شهروندان بولیویایی حامی مبارزات مردم فلسطین پیشتر نیز در مقابل سفارت آمریکا در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و با تاکید بر آگاهی جوانان بولیوی از جنایت‌هایی که در فلسطین رخ می‌دهد، پایان حمایت دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل را خواستار شدند.

پِرسی کاتاری (Percy Katari) فعال سیاسی که در این تجمع حاضر شده بود گفت: ما اینجا هستیم زیرا ایالات متحده آمریکا است که از آپارتاید اسرائیل و روش‌های تروریستی که صهیونیست‌ها با آن فلسطینی‌ها را نابود و از سرزمین‌هایشان بیرون می‌کنند، حمایت مالی می‌کند.

دولت بولیوی به تازگی (دو هفته پیش) تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی در پاسخ به نسل‌کشی در نوار غزه را قطع کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس در پاسخ به جنایت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، رژیم اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان آغاز کرده و بیش از ۱۱ هزار فلسطینی تاکنون جان خود را از دست داده و هزاران فلسطینی دیگر نیز از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha