بازدیدی از جنس فناوری و دانش/ توانی که هنوز به طور کامل بارور نشده‌است

ارومیه- ایرنا- یکشنبه‌های حمایت از تولید این هفته به بازدید از شهرک فناوری ارومیه اختصاص داشت و در آن فناوری های مختلف مورد بازدید استاندار آذربایجان غربی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفت و علاوه بر نتایج خوب آن، معلوم شد که هنوز توان فناوری و علوم دانش بنیان استان به طور کامل بارور نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاده منتهی به یکی از مراکز تفریحی ارومیه به نام کوه سیر که در دل خود، شهرک فناوری ارومیه را جای داده، امروز میزبان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی بود.

در حالی که ۹۳ هفته از برپایی یکشنبه های حمایت از تولید می گذشت، چندین بار محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و مسوولان اقتصادی، صنعتی و حوزه سرمایه گذاری آذربایجان غربی از مراکز فناورانه ارومیه بازدید کرده بودند و این بار نیز قرعه به نام شهرک فناوری این شهر افتاد تا ضمن بازدید از وضعیت و فعالیت های صورت گرفته در آن، موانع موجود و پیش روی صنایع فعال داخل آن نیز مورد بررسی قرار گرفته و برای آن، راهکار اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان غربی با بازدید کلی از ساختمان این شهرک به سراغ شرکت‌های دانش بنیان رفت و از نزدیک با مدیران و کارکنان این شرکت‌ها صحبت کرد؛ در این صحبت ها، فعالان عرصه فناوری استان تاکید کردند که عرصه دانش بنیان در استان و ظرفیت های جوانان آذربایجان غربی در این حوزه بسیار قابل توجه بوده و باید با فراهم کردن زمینه فعالیت، شکوفایی استعداد جوانان این خطه از کشور را بیش از پیش در حوزه فناوری و علوم دانش بنیان بارور کرد.

بازدیدی از جنس فناوری و دانش/ توانی که هنوز به طور کامل بارور نشده‌است
ایمن آرا پرشین، اولین شرکتی بود که استاندار آذربایجان غربی با مسوولان آنها به گفت و گو نشست؛ این شرکت انواع فرستنده‌های رادیویی، تلویزیونی دستگاه‌های ارتباطی تلفنی و بارکدخوان، ال‌سی‌دی، نمایشگر و دوربین مدار بسته را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

مرتضی حسینیه مدیر این شرکت به ایرنا گفت: شرکت دانش بنیان ایمن آرا پرشین فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ در ارومیه آغاز کرده و هم اکنون ۱۵ نفر در این شرکت به عنوان واحد فعال اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: همکاری کم شرکت‌های خدمات رسان، راه و شهرسازی و مشکل در نحوه دسترسی به شهرک صنعتی از جمله مشکلاتی است که شرکت ایمن آرا پرشین با آن مواجه است و امیدواریم با حضور استاندار آذربایجان غربی، زمینه رفع آنها فراهم شود.

شرکت پرتو انرژی صدرا نیز دیگر واحد فعالی بود که مورد بازدید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت.

رضا محمودی مدیرعامل این شرکت نیز به ایرنا گفت: شرکت پرتو انرژی صدرا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در ارومیه آغاز کرده و ساخت لامپ‌های الکتریکی و تجهیزات روشنایی از جمله تولیدات این شرکت است که ۶ نفر در آن مشغول به کار هستند.

بازدیدی از جنس فناوری و دانش/ توانی که هنوز به طور کامل بارور نشده‌است
وی اضافه کرد: سرمایه در گردش برای اجرای طرح های مختلف، بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های خدمات رسان و راه دسترسی به شهرک صنعتی از جمله مشکلات و موانع شرکت است که مطمئن هستیم با حضور استاندار آذربایجان غربی امکان رفع آنها وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی سپس از نمایشگاه محصولات شهرک فناوری استان بازدید کرد.

بازدیدی از جنس فناوری و دانش/ توانی که هنوز به طور کامل بارور نشده‌است
شرکت‌های دانش بنیان اروم نیرو توان، هوش افزار ال آی، ایشیق صنعت منا و ایده پردازان نوین الکترونیک از جمله شرکت‌هایی بود که از حضور معتمدیان استفاده کرده و مشکلات و موانع تولید را در میان گذاشتند.

به گزارش ایرنا، تیم اقتصادی دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی تاکنون ۹۳ بازدید در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید اجرا کرده و در این خصوص صدها مصوبه به تصویب رسیده و نزدیک به ۸۰ درصد این مصوبات در راستای رفع موانع تولید عملیاتی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha