تهدید ورزشکار فیتنس به افشاگری علیه فدراسیون بدنسازی؛ مشکلات حل نشود خیلی چیزها را می‌گویم

تهران- ایرنا- ورزشکار فیتنس استایل اعزامی فدراسیون بدنسازی به رقابت‌های جهانی IFBB گفت: در جریان خیلی از ارتباطات و جریانات هستم و اگر مشکلات مرا حل نکنند، خیلی از موضوعات را برای گفتن دارم.

امیر طاهری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص لغو اعزام به آرنولد کلاسیک و حضور در رقابت‌های جهانی IFBB اظهار داشت: کمیته فیتنس برنامه داشت که برای مسابقات آزاد آرنولد کلاسیک، ورزشکاران را اعزام کند و فدراسیون ۹۰ میلیون از ما هزینه گرفت، به علاوه‌ ۱۰۰۰ یورو به صورت نقدی اما به دلیل دیر اقدام کردن برای صدور ویزا، موفق به اخذ ویزای ورزشکاران نشد با اینکه هزینه‌ها را خیلی زودتر از موعد گرفتند اما دیر عمل کردند و همین دلایل باعث شد که تصمیم بگیرند ورزشکاران را به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام کنند.

وی در مورد عدم برگزاری مسابقات فیتنس استایل عنوان کرد: روزی که به محل مسابقات رسیدیم، متوجه شدیم که فیتنس استایل در جدول مسابقات IFBB وجود ندارد ولی بازبینی انجام شد و به ما گفتند که فردا رقابت‌ها برگزار می‌شود. از امیر زندی رئیس کمیته فیتنس پرسیدم که مگر می‌شود بدون وجود مسابقات ما را به اینجا بیاورید و او در پاسخ گفت که می‌خواهیم از رئیس IFBB زمان بگیریم که یک رقابت فیتنس استایل در اسپانیا برگزار کنیم. به نظر من تصور می‌کردند که تعداد شرکت کنندگان کم باشد و تا زمان پیدا کنند تا مسابقه‌ای را که در تقویم IFBB وجود ندارد، برگزار کنند اما نتوانستند.

طاهری‌پور ادامه داد: زندی در روز اول یا دوم حضور تیم در اسپانیا طی یک مصاحبه اعلام کرد که می‌خواهیم برای اولین بار رقابت‌های فیتنس استایل را برگزار کنیم و این خیلی بد است که وقتی برنامه‌ای برای مسابقات وجود نداشت، از ما هزینه گرفتند و ما را برای حضور در مسابقاتی که وجود خارجی ندارد اعزام کردند. بعضی مسئولان وقتی دیدند که مسابقات فیتنس استایل وجود ندارد، به ما گفتند که در رشته‌های دیگر مثل گیمزکلاسیک شرکت کنیم که اصلا این‌ها تخصص ما نیست و سبک تمرین و آمادگی ما متفاوت با این رقابت‌ها است. در نهایت نیز برای اینکه ما در این اعزام یک مسابقه‌ای داشته باشیم، ما را به رشته فیتنس چلنج فرستادند که به صورت تیمی چهارم شدیم.

وی با اشاره به هزینه پرداختی برای مسابقات گفت: ما برای آرنولدکلاسیک حدودا ۱۴۰ میلیون پرداخت کردیم اما اعزام نشدیم و در قالب تیم ملی ما را به اسپانیا بردند؛ پس نباید در اصل هزینه‌ای از ما می‌گرفتند. از طرف دیگر من راضی بودم که هزینه هم بدهم و همراه تیم ملی به مسابقات بروم ولی مشکل اینجاست که اصلا مسابقه‌ای ندادم و چیزی به عنوان رقابت‌های فیتنس استایل وجود نداشته است. حتی یکی از افراد مشغول در فدراسیون که مدارک را از من می‌گرفت گفت که نیازی به دادن ۱۰۰۰ دلار نبود و اگر تلاش کنم، می‌توانم این پول را پس بگیرم اما در پاسخ گفتم که دیگر نمی‌شود این پول را پس گرفت.

ورزشکار فیتنس ادامه گلایه‌های خود را اینطور بیان کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که من به دروغ گفتم که برای مسابقات رفتیم و آبروی من را با این برنامه‌ها برده‌اند. می‌خواستند من در یک رشته دیگر شرکت کنم تا این مشکل را از سر خودشان باز کنند. شب قبل مسابقات فیتنس چلنج امیر زندی من را پیش مهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون برد تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و در عوض این اتفاق، من را با تخفیف خوب به مسابقات ایتالیا بفرستند اما نخواستم که من را به این بازی وارد کنند و حتی نصیرزاده هم قبول نکرد و گفت اگر از روز اول به من می‌پرسیدید، می‌گفتم که چنین مسابقه‌ای وجود ندارد. در پاسخ گفتم که کمیته فیتنس زیر مجموعه ریاست فدراسیون است و اگر چنین اتفاقی افتاده، زیر نظر شما بوده و باید رسیدگی می‌کردید.

وی افزود: طبق چیزی که من متوجه شدم، فدراسیون می‌خواهد رئیس کمیته فیتنس را کنار بگذارد و به دنبال ایجاد شرایطی است که خود او استعفا بدهد. می‌خواهند آنقدر تخلفات و شکایت‌های ورزشکاران فیتنس زیاد شود که خود زندی کنار برود ولی او چنین کاری را نمی‌کند زیرا در صحبت‌هایش به من می‌گفت که برای رقابت‌های کشوری ۳ میلیارد هزینه کرده و باید این هزینه را در بیاورد. من با او خیلی رفیق بودم و حتی زمانی هم مربی باشگاه او بودم و در جریان خیلی از ارتباطات و جریانات هستم. اگر مشکلات را حل نکنند، خیلی از موضوعات برای گفتن دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha