اردوغان: اسرائیل کودک‌کش است/آمریکا بپذیرد که غزه سرزمین فلسطینی‌ها است

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگو با خبرنگاران در مسیر بازگشت از عربستان سعودی، به تحولات فلسطین اشغالی پرداخت و گفت که رژیم صهیونیستی تبدیل به یک طرف کودک‌کُش از دید جوامع مختلف شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی،»رجب طیب اردوغان« رئیس جمهوری ترکیه در این باره اظهار داشت: غزه سرزمین ملت فلسطین است و آمریکا باید این حقیقت را بپذیرد.

اردوغان تاکید کرد: اگر رویکرد جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) این باشد که غزه سرزمین ملت فلسطین نیست، بلکه سرزمین شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیل است، امکان توافق ما وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اسرائیل با هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیساها در مقابل چشمان جهانیان مرتکب جنایات جنگی می‌شود و کشورهای غربی از روی سکوهاُ این همه وحشیگری را تماشا می‌کنند.

اردوغان افزود: بار دیگر شاهد این بودیم که زمانی که قربانیان مسلمان باشند، سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی کور می‌شوند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ترکیه کاربردی‌ترین پیشنهادها را برای حل مشکل ارائه می‌کند؛ چرا که کشور کلیدی برای حل بحران‌ها و مشکلات منطقه است.

وی اعلام کرد: به‌روزرسانی ساختاری که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد، دیگر الزامی است. سیستم عضویت دائمی و حق وتو در سازمان ملل باید تغییر کند. هرچند دولت‌های مختلف برای منافع امپریالیستی خود با اسرائیل نزدیک هستند، اما اکنون از دید جوامع، اسرائیل طرفی کودک‌کش است.

رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنها از ما می‌خواهند که بگوییم حماس یک گروه تروریستی است. حماس گروه تروریستی نیست؛ آنها مردمی هستند که برای محافظت از سرزمین خود مبارزه کرده و برای میهن خود می‌جنگند.

اردوغان اضافه کرد: برای دستیابی به صلح، زمینه‌ای بهتر از تشکیل جلسه‌ای با حضور تمام بازیگران منطقه از جمله طرف‌های متخاصم وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha