۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85289031
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تخلیه شهروندان لهستان از غزه آغاز شد

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبر: 85289031
تخلیه شهروندان لهستان از غزه آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره امنیت ملی لهستان اظهار داشت: از امروز (یکشنبه) خروج شهروندان کشور متبوعش از غزه و از طریق گذرگاه مرزی رفح آغاز شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، یاچک سیویرا (Jacek Siewiera) در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با اشاره به اینکه «روند تخلیه آغاز شده است»، گفت: اولین شهروندان لهستانی ساکن نوار غزه از گذرگاه مرزی رفح عبور کردند و در سمت مصر هستند.

وی ادامه داد: نیروی هوایی طبق دستور رئیس جمهوری لهستان، آماده انجام حمل‌ونقل [شهرواندان این کشور] است.

سیویرا همچنین طی مصاحبه تلفنی به رویترز اظهار داشت: گذرگاه رفح صبح امروز (یکشنبه) باز و امکان خروج ۱۸ شهروند لهستانی از جمله کودکان و نوجوانان فراهم شد.

وی اظهار امیدواری کرد که دستکم چند شهروند دیگر لهستانی بتوانند تا اواخر امروز از گذرگاه رفح عبور کنند و پس از آن به هتلی در قاهره بروند تا یک هواپیمای نظامی آنها را به لهستان منتقل کند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی افزون‌بر ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است که هشت هزار نفر از آنها کودک، زن و سالخورده هستند. همچنین بیش از ۲۷ هزار فلسطینی دیگر هم زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha