اعتبار مصوبات سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی مربوط به بنیاد شهید در حال تامین است

تبریز- ایرنا- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: اعتبار مصوبات مربوط به بنیاد شهید در سفر استانی رییس جمهور در حال تخصیص و تامین است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر سلمانی روز دوشنبه در جلسه پیگیری اعتبارات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی، افزود: در تلاش هستیم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعتبار طرح ها و مصوبات سفر استانی در حوزۀ بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمترین زمان ممکن تامین شود.

به گفته وی از محل اعتبارات سفر دور اول ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز و ۷۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تبریز (صدرا) اختصاص پیدا کرده است.از محل اعتبارات سفر دور اول ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز و ۷۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تبریز (صدرا) اختصاص پیدا کرده است.

سلمانی بر لزوم اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان طبق بند (و) تبصره (۹) قانون بودجه سالجاری ملکف هستند یک درصد از بودجه هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

وی ادامه داد: آیین نامۀ اجرایی این بند قانونی به همه دستگاه های اداری استان ارسال شده که لازم است جهت ارزیابی سالانه، عملکرد دستگاه ها در این خصوص تا پایان بهمن سال جاری به دبیرخانه شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استان واقع در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ارسال شود.

سلمانی با بیان اینکه نتایج جلسات استانی و شهرستانی شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت بسیار پربار بوده است، گفت: از دستاوردهای حاصله می توان به برگزاری یادواره های متعدد شهدا در مناطق مختلف شهری و روستایی استان و انجام طرح سپاس از خانواده های شهدا، جانبازان سرافراز و آزادگان گرانقدر به تعداد ۱۰هزار و ۴۱۲ مورد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعداد ۱۰هزار و ۲۱۲ مورد توسط سایر دستگاه های اداری اشاره کرد.

وی گفت: تولید محتواهای فاخر در قالب چاپ کتاب، فیلم های مستند، خاطره نگاری از خانواده های شهدا و ایثارگران، گفتمان سازی مفهوم ایثار اجتماعی در جامعه و افزایش سطح استفاده از گلزارهای مطهر شهدا به عنوان مراکز فرهنگی از دیگر دستاوردهای برگزاری جلسات شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت در مرکز استان و شهرستان هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha