به گزارش ایرنا، طالب محمدی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی کیفیت بخشی مراکز جامع استثنایی استان در سنندج، اظهار کرد: تغییر ساختار و ماموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی - تربیتی، ظرفیتی بسیار خوب برای ارتقای این مراکز بهعنوان مرکز پایش تخصصی آموزش و پرورش است.
وی گفت: این مراکز فرآیند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم میشود را به دانش آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی در سطح استان ارائه میدهند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: این مراکز در حال حاضر، پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش هستند و هرساله تعداد زیادی از دانشآموزان دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس به این مراکز در سطح استان ارجاع می شوند.
وی در ادامه یادآور شد: اصل در آموزش و پرورش کشف کردنی است نه وضع کردنی و لازمه کار در نظام تعلیم وتربیت مدارا کردن وفراهم آوردن زمینههای مناسب است، ضمن اینکه آموزش وپرورش وظیفه دارد زمینه ای فراهم کند که افراد با هراستعداد، توانایی و یا محدودیت از حق آموزش بهرهمند شوند.
محمدی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی به عنوان پیوستار موفقیت و رشد سازمانی، برنامه ریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالا دستی بویژه در نظامهای آموزشی دولتی نیمه متمرکز، وجوب تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران اعلام کرد.
نظر شما