نارضایتی اکثریت آمریکایی‌ها از سیاست اقتصادی دولت بایدن/ تداوم نگرانی از افزایش تورم

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که فقط ۱۴ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که وضعیت مالی آنها اکنون بهتر از روزهای نخست روی کار آمدن دولت جو بایدن است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز با استناد بر نتایج نظرسنجی که به سفارش این روزنامه و مدرسه تجاری میشیگان راس انجام شد افزود: عملکرد اقتصادی بایدن می تواند چشم انداز انتخاب دوباره او به عنوان رئیس جمهور را تضعیف کند و بر چالش بایدن برای مقابله با تاثیرات تورم بر انتظارات اقتصادی رای دهندگان تاکید دارد.

این نظرسنجی نشان داد که تقریبا ۷۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی فکر می کنند که سیاست های اقتصادی بایدن یا به اقتصاد آمریکا لطمه زده یا تاثیری در آن نداشته است. این عده شامل ۳۳ درصد از کسانی است که گفته اند بر این باورند سیاست های بایدن «بسیار به اقتصاد لطمه زده است». تنها ۲۶ درصد گفتند که سیاست های رئیس جمهور کمک کرده است.

هدف از این نظرسنجی ماهانه، بررسی این موضوع بوده که احساسات اقتصادی چه تاثیراتی بر رقابت های انتخاباتی برای ورود به کاخ سفید دارد.

نظرسنجی مشابهی که چهارسال پیش به سفارش فایننشال تایمز انجام شد، نشان داد که بیشتر آمریکایی ها احساس می کنند که وضعیت مالی آنها در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور بهتر نشده اما بدبینی آنها کمتر مشهود بود. در نوامبر ۲۰۱۹ فقط ۳۵ درصد رای دهندگان گفتند بر این باورند که وضعیت مالی آنها در دولت ترامپ بهتر شده و ۳۱ درصد آنها اعلام کردند که وضعیت مالی آنها بدتر شده است.
نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که تورم همچنان تلاش های کارزارهای انتخاباتی بایدن برای متقاعد کردن رای دهندگان درباره سیاست اقتصادی بایدن (بایدنومیکس) را تحت الشعاع قرار داده است. راهبرد رئیس جمهوری آمریکا احیای بخش صنعتی آمریکا و تغییر سالها رکود در دستمزد طبقه متوسط است.

۸۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی افزایش قیمت‌ها را اصلی‌ترین نگرانی مالی خود عنوان کردند و سه چهارم از آنها گفتند که افزایش قیمت ها، مهم ترین تهدید برای اقتصاد آمریکا در ۶ ماه آینده است.
در عین حال، ۶۵ درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که برای مقابله به فشارهای ناشی از تورم، هزینه های غیرضروری مانند هزینه های تعطیلات یا صرف غذا در بیرون را کاهش داده اند و ۵۲ درصد گفتند که هزینه خرید غذا یا دیگر مایحتاج ضروری روزانه را کاهش داده اند.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی (۵۲ درصد) گفتند که چیز زیادی درباره اقدامات بایدن برای بهبود وضعیت اقتصاد نشنیده اند یا اصلا درباره آن چیزی نشنیده اند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که برخی دیگر از نظرسنجی های چند وقت گذشته نشان داده که بایدن در رقابت های انتخاباتی فرضی در مقابل ترامپ شکست خواهد خورد.

نظرسنجی فایننشال تایمز و مدرسه تجاری میشیگان راس نشان داد که فقط ۴۰ درصد رای دهندگان واجد شرایط گفته اند که عملکرد کلی بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند و ۵۹ درصد خلاف این نظر را داشتند. درباره نحوه مدیریت اقتصادی او نیز ۳۶ درصد، آن را تایید کردند و ۶۱ درصد گفتند که آن را قبول ندارند.
این نظرسنجی به صورت آنلاین و در بازه زمانی بین (۷-۲ نوامبر) (۱۶-۱۱ آبان) با مشارکت ۱۰۰۴ نفر از رای دهندگان و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۱ درصد انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha