یک واحد گازی نیروگاه ری پس از تعمیر به مدار تولید بازگشت

شهرری - ایرنا - معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه ری اعلام کرد: تعمیرات و بازدید واحد گازی ۸۵ مگاواتی شماره ۳۴ این نیروگاه به پایان رسید و این واحد به شبکه سراسری برق کشور پیوست

هادی شعبان بلوکات روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظورحفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای و تعویض پره های ثابت توربین دوباره به مدار تولید بازگشت و با شبکه سراسری برق کشور پارالل شد.

وی خاطرنشان کرد: از اول مهر تاکنون چهار واحد این نیروگاه تعمیر شده که شامل تعمیرات حدود ۲۲ درصد ظرفیت واحدهای نیروگاه ری می شود.

این مسئول اظهار داشت: تا پایان سال، تمام واحدهای این نیروگاه مورد بازدید و تعمیرات قرار خواهند گرفت، در حال حاضر نیز چهار واحد این نیروگاه به طور همزمان در حال تعمیرات اساسی و بازدید است.

به گزارش ایرنا، نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha