۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85289573
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش حملات روسیه به شرق اوکراین

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85289573
افزایش حملات روسیه به شرق اوکراین

تهران- ایرنا- پولیتیکو به نقل از مقامات نظامی اوکراین از افزایش عملیات‌های روسیه و پیشروی نیروهای نظامی این کشور برای بازپس‌گیری مناطق تصرف شده خبر داد.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فرمانده ارشد نیروی زمینی اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: نیروهای مسکو تلاش‌ها برای بازپس‌گیری قلمرویی نزدیک باخموت را آغاز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، روس‌ها نسبت به باخموت فعال‌تر شده‌ و در تلاش هستند تا مواضع از دست رفته قبلی را پس بگیرند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه گفت که نیروهای روس طی روز گذشته پنج حمله اوکراین را در نزدیکی کلیشییوکا و کوردیومیوکا، دو شهرک کوچک واقع در جنوب باخموت، دفع کرده اند.

گفته می‌شود حملات متقابل اوکراین تاکنون تنها به دستاوردهای جزئی و خسارات سنگین منجر شده است. نیروهای مسکو تلاش کرده اند تا در شمال شرق و با هدف منحرف کردن کی‌یف و به حداقل رساندن تعداد نیروهایی که اوکراین قادر به اعزام به نبردهای کلیدی جنوب و شرق است پیش‌ روی کنند.

اوکراین می گوید، نیروهای روسیه همچنین به فشارهای یک هفته‌ای خود برای محاصره آودیوکا -یک پایگاه اوکراینی در جنوب باخموت و یک هدف کلیدی از آغاز جنگ- ادامه می‌دهند. این قسمت دروازه ورود به بخش‌هایی از منطقه شرقی دونتسک تحت کنترل کی‌یف محسوب می‌شود. ستاد کل ارتش روسیه گفت که نیروی هوایی روسیه نقش مهمی در حملات اخیر ایفا کرده اند.

در همین حال ژنرال الکساندر تارناوسکی، که رهبری نیروهای اوکراینی در حال نبرد در آودیوکا را بر عهده دارد، روز گذشته در تلگرام نوشت: ارتش روسیه طی روز گذشته ۳۰ حمله هوایی و ۷۱۲ حمله توپخانه ای انجام داده و تقریباً ۵۰ بار با نیروهای اوکراینی درگیر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha