رییس استاندارد: این سازمان دادخواه مردم در کیفی‌گرایی محصولات است

مشهد-ایرنا- رییس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان با بلوغ و فعالیت ۱۰۰ ساله خود در کشور دادخواه مردم (مدعی‌العموم) در کیفیت محصولات و احقاق حقوق آنان در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اسلام پناه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی کیفیت و تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد در مشهد افزود: با وجود وظایف سازمان ملی استاندارد نباید فراموش کنیم که مسوولیت مستقیم کیفیت با تولید کننده است.

وی ادامه داد: وقتی مصرف کننده را به مصرف کالای داخلی تشویق می کنیم باید از کیفیت، مانایی، رقابت پذیری و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل شود.

معاون رییس جمهور بیان داشت: در دنیایی که رقابت در بازار و تولید با شاخصه های جهانی فراگیر شده است، مصرف کننده حق دارد از محصول با کیفیت استفاده کند.

وی به تولید برخی محصولات شرکت های دولتی اشاره کرد و افزود: نیاز است شبکه های انحصاری تولید را رفع کنیم، این انحصار قدرت رقابت در بخش تولید و رقابت پذیری برای تولید و تجارت در بازار را گرفته است.

اسلام پناه راه نجات اقتصاد کشور را ارتقا در توسعه استانداردها دانست.

معاون رییس جمهور بیان کرد: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، موضوع کیفیت کالاهای تولید داخل مساله ای غیر قابل اغماض است و متاسفانه مردم از کیفیت برخی تولیدات داخلی ناراضی اند و این نارضایتی به حق است.

وی اضافه کرد: مطابق مطالعات صورت گرفته تولیدات با کیفیت در سنجش نگاه مصرف کننده جایگاه برتر داشته اند و در حوزه صادرات نیز موفق بوده اند و توانسته اند رشد اقتصاد کشور را با وجود مشکلات حوزه صادرات رقم بزنند.

اسلام پناه ادامه داد: در سال جاری ۷۰۰ استاندارد ملی را تجدید نظر کردیم و حتی در حوزه های خاص خدمات نیز ورود کرده ایم.

وی بیان داشت: یکی از این استانداردهای خاص تدوین استاندارد در حوزه صنعت بیمه بود با این شاخصه و نشان استاندارد، خواسته مردم را با شاخص های استاندارد تطبیق داده ایم.

رییس استاندارد: این سازمان دادخواه مردم در کیفی‌گرایی محصولات است


استاندارد محصولات سلولزی رتبه بندی می شوند

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: تا پیش از پایان سال جاری نشان استاندارد محصولات در صنایع سلولزی کشور رتبه بندی می شود.

وی ادامه داد: در دوره ۲ سال اخیر که از آن به عنوان دوره تحولی استاندارد نام می بریم، رتبه بندی نشان استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

اسلام پناه افزود: برای بهبود جایگاه نشان استاندارد، رتبه بندی آن را اجرا می کنیم و از این پس می خواهیم به استاندارد کالاها گرید، رتبه و درجه دهیم و تولیدات با کیفیت از درجه و رتبه برتر برخوردار می شوند.

وی بیان داشت: با این اقدام درجه بندی نشان استاندارد یک کالا، مرجع تعیین کننده برای رقابت یک نوع کالا در بازار خواهد شد.

رییس استاندارد: این سازمان دادخواه مردم در کیفی‌گرایی محصولات است

به گزارش ایرنا، در این مراسم از ۲۳ واحد نمونه تولیدی و خدماتی استان خراسان رضوی در حوزه استاندارد تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha