غربالگری دیابت و فشارخون در کرمان به دنبال آگاهی زودتر و مراقبت موثرتر

کرمان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در استان همزمان با سراسر کشور با شعار آگاهی زودتر و مراقبت موثرتر از ۲۰ آبان ماه آغاز شده است و ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، وحیدرضا برهانی‌نژاد افزود: ایان پویش تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد که فرصت مناسبی برای افراد و اطلاع از وضعیت تدرستی خود درباره دیابت و فشار خون است.

وی بیان کرد: جمعیت هدف این پویش ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و نیز شهرستان بردسیر به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده، هستند.

برهانی نژاد اظهارداشت: در سایر مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی نیز انتظار داریم حداقل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا مورد بررسی قرار گیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در سراسر استان کرمان، در این پویش شرکت کنند.

وی تاکید کرد کرد: در طول این مدت، گروه هدف یعنی همان افراد بالای ۱۸ سال از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

برهانی نژاد با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلا به دیابت و ۴۰ درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود بی اطلاعند، ادامه داد: هدف اصلی این پویش ملی، شناسایی زودرس این افراد، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این ۲ بیماری است.

وی شعار این پویش ملی را "آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر" عنوان کرد و گفت: همچنین افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به لینکی که از طریق پیامک برای آنان ارسال خواهد شد، به صورت خوداظهاری در این پویش شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha