۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85289663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز اجلاسیه‌های استانی شهدای دانشجو معلم از خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اولین اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم روز دوشنبه به یاد ۴۰ شهید دانشجو معلم خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در حاشیه اولین اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: براساس آخرین آمار احصا شده در کشور هزار و ۲۰۰ شهید دانشجو معلم داریم که یک سوم شهدای دانشجو را تشکیل می‌دهند.

سجاد صدیقی در جمع خبرنگاران افزود: احصای آمار شهدای دانشجو معلم در برخی استان‌ها هنوز در حال صحت‌سنجی است و با توجه به اینکه برخی از اعضای خانواده‌های شهدا فوت شده‌اند اطلاعات و آمار به سختی جمع آوری می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم افزود: موظف و مکلف هستیم اسطوره‌های خود را بشناسیم و معرفی کنیم لذا کنگره ملی شهدای دانشجو معلم فرصت مناسبی برای معرفی این اسطوره‌ها به نسل جدید است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اظهار داشت: اسطوره‌ها ویژگی خاصی دارند و اساسا هویت ساز هستند لذا معرفی آنان باعث افزایش انگیزه و علایق عمومی نسبت به آرمان‌ها می‌شود.

هزار و ۲۰۰ شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شدند

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم از سه سال قبل آغاز شده است بیان کرد: با شروع مقدمات این کنگره ملی پیگیری‌هایی برای شناسایی شهدا و خانواده‌هایشان در سطح استان‌ها انجام شده که خراسان جنوبی به عنوان اولین استان توانست این اجلاسیه را برگزار کند.

صدیقی افزود: امید است اجلاسیه‌های ۳۰ استان دیگر هم برنامه ریزی و برگزار شود تا ۲ سال آینده بتوانیم کنگره ملی را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: نسل جدید دانشجو معلم عاشقانه در این مسیر گام برداشته و کاری که در این اجلاسیه‌ها انجام داده‌اند کمتر از اقدام شهدا نبوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در جریان اجلاسیه‌های این کنگره ملی مجموعه کتاب‌ها و محصولاتی که تولید شده نیز رونمایی می‌شود که خراسان جنوبی با سه اثر فرهنگی از استان‌های پیشرو است.

هزار و ۲۰۰ شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شدند

مسوول هماهنگی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم و مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این اجلاسیه گفت: تکلیف محوری پیام شهدا به دانشجویان و مهمترین وظیفه در گام دوم انقلاب است.

زمانی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از دست نوشته‌های شهدا در ایفای نقش نسل جوان اثرگذار است افزود: افسران جنگ نرم در این مسیر تکلیف دارند که زمان شناس باشند.

وی اظهار داشت: در جنگ تمام عیار نرم فعلی مهمترین زمان شناسی کسب علم و معرفت است لذا نباید در پازل دشمن بازی کرد.

مسوول هماهنگی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم عنوان کرد: ظرفیت شناسی دیگر مشخصه فرد تکلیف محور است پس دانشجو معلمان باید با تولید محتوا و فکر زمینه‌های شناخت ظرفیت‌های وجودی را فراهم کنند تا جامعه به آن بپردازد.

هزار و ۲۰۰ شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شدند

وی با اشاره به اینکه شیوه و سبک دانشجو معلم شهید باید تدریس شود گفت: دشمن زمان خود را باید بشناسیم و بدانیم که چطور در فضای مجازی، کشور را تسخیر کرده است.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌ جنوبی نیز گفت: ۴۰ شهید دانشجو معلم در این استان شناسایی شدند که از این تعداد هشت شهید مربوط به شهرستان فردوس، ۱۰ شهید مربوط به سرایان و هفت شهید مربوط به بشرویه است.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق افزود: در شهرستان‌های طبس و سربیشه هر کدام چهار شهید، خوسف و بیرجند هر کدام یک شهید و زیرکوه سه شهید دانشجو معلم شناسایی شده، قاینات هم چهار شهید از قشر دانشجو معلم داشته است.

هزار و ۲۰۰ شهید دانشجو معلم در کشور شناسایی شدند

وی با بیان اینکه ۲ اثر فرهنگی شامل وصایا و خاطرات شهدای دانشجو معلم استان گردآوری شده است گفت: در یک سال گذشته با تمامی خانواده شهدای دانشجو معلم دیدار و از آنها برای شرکت در این اجلاسیه دعوت شده است.

اجرای تئاتر ویژه دانشجو معلم، اعطای شناسنامه دانشجو معلمان شهید خراسان جنوبی به خانواده‌های آنها و رونمایی از ۲ اثر فرهنگی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود که اولین بار در خراسان جنوبی ویژه شهدای دانشجو معلم برگزار شد.

اولین اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم امروز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، مشاور وزیر آموزش و پرورش، معاون استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha