۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85289675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور بیش از ۱۰۰ هزار سند مالکیت در استان بوشهر

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85289675
صدور بیش از ۱۰۰ هزار سند مالکیت در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به منظور وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی و تجاری واقع در بافت‌های مسکونی شهری و روستایی، تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۷۲ جلد سند مسکونی صادر شده است.

به گزارش ایرنا، "مهدی مهرانگیز" روز دوشنبه در نشست مشترک روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: از جمله اهداف دیگر صدور اسناد در بخش های شهری و روستایی می توان به ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستاها و پیشگیری از نزاع‌های مرتبط با مالکیت اراضی و کاهش اختلافات ملکی اشاره کرد.

وی افزود: جذب تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و بهبود کیفیت مسکن روستایی با صدور اسناد رسمی هموار می شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به این که در مراحل منتج به صدور اسناد رسمی، حدنگاری دقیقی از ملک انجام می شود، می تواند در صورت هر گونه پیامدهای طبیعی از جمله سیل و زلزله، جانمایی ملک دچار خدشه نشود.

مهرانگیز یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌هزار و ۷۲۶ جلد سند مالکیت روستایی و ۸۷۴ جلد سند املاک مسکونی شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که رضایتمندی خوبی را برای هم استانی‌ها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۷۲ جلد اسناد مالکیت املاک مسکونی در شهرها و روستاهای استان شامل ۸۱ هزار و ۸۷۴ جلد سند روستایی و ۱۸ هزار و ۸۹۸ جلد سند املاک شهری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: تمامی روستاهای استان مشمول حدنگاری شده و بخش عمده آن پایان و اسناد رسمی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: مراحل حدنگاری چند روستا از جمله پلنگی، سراج آباد، قراوالخانه در شهرستان دشتستان، سرچشمه شهرستان جم و تعداد محدود دیگری از روستاهای استان در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بخش عمده این روستاها دارای سند رسمی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha